Kjetil 323i E36 Skrevet Desember 7, 2004 Share Skrevet Desember 7, 2004 Noen her inne som har erfaring med så brede piggfrie vinterdekk? Helst med E36, men alt av erfaringer taes imot Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Desember 8, 2004 Share Skrevet Desember 8, 2004 Nærmeste jeg kommer er 205/55-16" som jeg har på E34en nå. Kan ikke si jeg har merket stort fra eller til egentlig, på tross av at folk mente alt over 195 var altfor bredt. En kompis sa til og med "ikke faen om jeg kommer og drar deg opp når du sitter fast med de dekka der"... Men har stort sett vært skikkelig kaldt her, og enten bare veier eller helt kompakt snø. Vil tro de flyter en god del mer oppå når det er hålkeføre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Arne Skrevet Desember 8, 2004 Share Skrevet Desember 8, 2004 Selv så kjører jeg på 225/55-16 piggfritt og jeg har ingen problemer med det,var på jobb i England for en tid tilbake og da var det snø her hjemme på Sandnes og fruen hadde ingen problemer med det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 323i E36 Skrevet Desember 8, 2004 Forfatter Share Skrevet Desember 8, 2004 Det som er problemet mitt er vel at jeg ikke har antispinn. Regner med det hjelper en god del. Kjører forøvrig en god del på slapsete veier om vinteren, men får vel la være å kjøre forbi viss det blir aktuelt med slike dekk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
P.I.B Skrevet Desember 8, 2004 Share Skrevet Desember 8, 2004 Jeg kjører med 225/45-17" om vinteren på Touringen min. Fungerer bra til meg i hvertfall men må jo ta det med ro på slaps føre da.... Ellers helt OK. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 323i E36 Skrevet Desember 8, 2004 Forfatter Share Skrevet Desember 8, 2004 Jeg kjører med 225/45-17" om vinteren på Touringen min. Fungerer bra til meg i hvertfall men må jo ta det med ro på slaps føre da.... Ellers helt OK. Hvilke dekk da? Er de Q merket, altså beregnet for Skandinavia? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
P.I.B Skrevet Desember 8, 2004 Share Skrevet Desember 8, 2004 Jeg kjører med 225/45-17" om vinteren på Touringen min. Fungerer bra til meg i hvertfall men må jo ta det med ro på slaps føre da.... Ellers helt OK. Hvilke dekk da? Er de Q merket, altså beregnet for Skandinavia? Yokohama F 720-1546.... Q merket?? ehhh.... ikke sikker.Uansett så tror jeg Touringen har bedre fremkommelighet sammenlignet med Coupe og Sedan. Den er vell litt tyngre bak....eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 323i E36 Skrevet Desember 8, 2004 Forfatter Share Skrevet Desember 8, 2004 Tror ikke det skiller så mange kilo der. Skal vel være ganske bra fordeling av vekten, uansett om du har coupe, sedan eller touring. Om dekkene er Q merket ser du på dekksiden. Altså f.eks. 225/45/17 Q. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E46tic Skrevet Desember 11, 2004 Share Skrevet Desember 11, 2004 Jeg kjører på 205/55 16, ingen problem. Skulle gjerne byttet til 17" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå