bmw_e36 Skrevet Desember 13, 2004 Share Skrevet Desember 13, 2004 Har nett fått meg ett KN filter på bmw'en min, der jeg lurte på om den føleren som var skrudd på det gamle filteret (under) har en stor virkning. Slik jeg har forstått har den en funsjon med åpning av varm luft osv.. har det noe å si, om den ligger løst under power filteret, eller bør jeg gjøre noe med dette? Setter stor pris på svar. på forhond takk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
x25Touring Skrevet Desember 13, 2004 Share Skrevet Desember 13, 2004 Hvis det er den føleren jeg tror, så kan du bare stikke et hull i filterets bakkant og sku den inn der Da slipper den å henge å slenge + at den gjør sin funksjon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
barham Skrevet Desember 13, 2004 Share Skrevet Desember 13, 2004 kor??d e ikke noe føler der..har e36..og jobbe som bilmekaniker.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riefarn Skrevet Desember 13, 2004 Share Skrevet Desember 13, 2004 Satte i greenfilter i min 93mod, og satt en føler der jo... satt den fast i en brakket som fulgte med filteret, så den sitter under filteret nå.. og bilen funker da som den skal ihvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet Desember 14, 2004 Share Skrevet Desember 14, 2004 Ingen føler hos meg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw_e36 Skrevet Desember 15, 2004 Forfatter Share Skrevet Desember 15, 2004 kor??d e ikke noe føler der..har e36..og jobbe som bilmekaniker.. Jo det ligger en temp føler (termostat styrt) under luft røret. Er ikke blind. Spørs hva type bmw du har, men hos min er det en føler under der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E46tic Skrevet Desember 15, 2004 Share Skrevet Desember 15, 2004 Sportluftfilter = Sandblåsing av motoren. Med mindre du vasker filteret en gang pr uke. En annen ulempe er at oljen man impregnerer filteret med etter vask har en tendens til å legge seg på luftmengde måleren. Dette gjør at levetiden for den reduseres. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Desember 15, 2004 Share Skrevet Desember 15, 2004 In order to verify our filters maintain filtration levels necessary to protect your engine, we test our filtering media through independent laboratories. The testing procedure used is the SAE J726 air filter test procedure established by the Society of Automotive Engineers ......A K&N Filtercharger can be washed up to 25 times .... .....Excessive washings will deplete the tiny cotton hairs that crisscross the openings. The resulting damage will allow tiny dust particles to pass through. ...... ....When servicing a K&N filter, take care not to over-oil the element. Besides impeding air flow, excess oil can migrate into the intake system where it can coat electronic sensors, which some OEM’s claim may hinder the sensors’ operation and result in a repair ..... .....we suggest that you be careful not to over-oil your K&N air filter. Never saturate the filter. If oil drips from the filter, wash it and start over. Use only K&N oil. For example, an E-1500 filter has 92.4-inches of surface area requiring 1.707 fluid ounces of oil. Follow oiling instructions included with your filter or refer to the instructions listed ..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E46tic Skrevet Desember 15, 2004 Share Skrevet Desember 15, 2004 Hvor mange klarer å følge dette til punkt å prikke? Litt for mye olje, vask på nytt! Tror heller det er tut og kjør. Skulle likt å sett en dyno test av standard BMW med og uten sportluftfilter. De har nok gjort leksa si nedi Munchen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Desember 16, 2004 Share Skrevet Desember 16, 2004 Sett test der man økte effekten med 10 hestekrefter på en 328i. Uavhengig test. Dette var CAI, Cold Air Intake ikke bare konfilter. Med konfilter pleier det ligge på rundt 5-7 hester mere. Ja har sett dette på dynotester ja.. og det var på BMW'er. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Desember 16, 2004 Share Skrevet Desember 16, 2004 I USA kalles alle konfilter for CAI. Uten varmeskjold/rør fra fronten er de nok ofte HAI (Hot Air Intake) i steden. Vet du hva det var slags kit han hadde montert? Jeg husker jeg leste det, men har glemt det. Dessuten vil slikt kit nok gi mindre effekt stillestående på en dyno enn ute i kaldt vær, i fart. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
goranimo Skrevet Februar 10, 2005 Share Skrevet Februar 10, 2005 94\95 mod av E36 ble det forandringer på motoren. På de som er eldre er det føler i luftfilterboksen. Til mitt KN kit måtte jeg bare stikke den inn i et hull i filteret og bruke strips og feste den med.. Ganske "enkel" løsning av et så kjent merke mener da jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316I Skrevet Februar 10, 2005 Share Skrevet Februar 10, 2005 På min 92mod 316 er det ikke føler i luftfilter boksen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirakulix Skrevet Februar 10, 2005 Share Skrevet Februar 10, 2005 Kommer sikkert litt an på hvor stor motor du har Jeg har også bare en 316i, og har ikke sett noe slik termostat. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
goranimo Skrevet Februar 10, 2005 Share Skrevet Februar 10, 2005 Glemte å si at det var 320 jeg mente. Sikkert et annet opplegg på 4 sylindret.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå