Gå til innhold

Power filter til E36, 93 mod. Ett lite problem?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nett fått meg ett KN filter på bmw'en min, der jeg lurte på om den føleren som var skrudd på det gamle filteret (under) har en stor virkning. Slik jeg har forstått har den en funsjon med åpning av varm luft osv.. har det noe å si, om den ligger løst under power filteret, eller bør jeg gjøre noe med dette?

Setter stor pris på svar. på forhond takk.

Skrevet

Hvis det er den føleren jeg tror, så kan du bare stikke et hull i filterets bakkant og sku den inn der :D Da slipper den å henge å slenge + at den gjør sin funksjon. :!:

Skrevet

Satte i greenfilter i min 93mod, og satt en føler der jo... satt den fast i en brakket som fulgte med filteret, så den sitter under filteret nå.. og bilen funker da som den skal ihvertfall :D

Skrevet
kor??d e ikke noe føler der..har e36..og jobbe som bilmekaniker..

Jo det ligger en temp føler (termostat styrt) under luft røret. Er ikke blind. Spørs hva type bmw du har, men hos min er det en føler under der.

Skrevet

Sportluftfilter = Sandblåsing av motoren. Med mindre du vasker filteret en gang pr uke. En annen ulempe er at oljen man impregnerer filteret med etter vask har en tendens til å legge seg på luftmengde måleren. Dette gjør at levetiden for den reduseres. [-X

Skrevet

:-k

In order to verify our filters maintain filtration levels necessary to protect your engine, we test our filtering media through independent laboratories. The testing procedure used is the SAE J726 air filter test procedure established by the Society of Automotive Engineers

factstab1.gif

......A K&N Filtercharger can be washed up to 25 times ....

.....Excessive washings will deplete the tiny cotton hairs that crisscross the openings. The resulting damage will allow tiny dust particles to pass through.

......

....When servicing a K&N filter, take care not to over-oil the element. Besides impeding air flow, excess oil can migrate into the intake system where it can coat electronic sensors, which some OEM’s claim may hinder the sensors’ operation and result in a repair .....

.....we suggest that you be careful not to over-oil your K&N air filter. Never saturate the filter. If oil drips from the filter, wash it and start over. Use only K&N oil. For example, an E-1500 filter has 92.4-inches of surface area requiring 1.707 fluid ounces of oil. Follow oiling instructions included with your filter or refer to the instructions listed .....

Skrevet

Hvor mange klarer å følge dette til punkt å prikke? Litt for mye olje, vask på nytt! Tror heller det er tut og kjør. Skulle likt å sett en dyno test av standard BMW med og uten sportluftfilter. De har nok gjort leksa si nedi Munchen.

Skrevet

Sett test der man økte effekten med 10 hestekrefter på en 328i. Uavhengig test. Dette var CAI, Cold Air Intake ikke bare konfilter.

Med konfilter pleier det ligge på rundt 5-7 hester mere. Ja har sett dette på dynotester ja.. og det var på BMW'er.

Skrevet

I USA kalles alle konfilter for CAI. Uten varmeskjold/rør fra fronten er de nok ofte HAI (Hot Air Intake) i steden. ;)

Vet du hva det var slags kit han hadde montert? Jeg husker jeg leste det, men har glemt det. Dessuten vil slikt kit nok gi mindre effekt stillestående på en dyno enn ute i kaldt vær, i fart.

  • 1 month later...
Skrevet

94\95 mod av E36 ble det forandringer på motoren. På de som er eldre er det føler i luftfilterboksen. Til mitt KN kit måtte jeg bare stikke den inn i et hull i filteret og bruke strips og feste den med.. Ganske "enkel" løsning av et så kjent merke mener da jeg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...