Dazium Skrevet Desember 15, 2004 Share Skrevet Desember 15, 2004 Jeg er ny eier av en 1991 325i (E36), og ny bruker av dette forumet. Håper noen der ute kan hjelpe meg med denne farkosten jeg har anskaffet meg Det begynte med ujevn tomgang noen ganger. Periodisk,uten noe spesiellt mønster. Så fikk bilen en periodisk tendens til å plutselig stagnere under kjøring. Akkurat som den hang igjen på en måte,lite drag. Tråkket litt på gassen for så å høre rumling (mulig ettertenning) i eksosanlegget. Så var den helt fin igjen. Dette gikk igjen noen ganger før jeg tok bilen ned til forhandlerverksted. De byttet en chip i styringsboksen og lamdasonden,og mente at dette var årsaken. Men,nå er det her igjen.... Ujevn tomgang er borte,men stagneringen kan plutselig komme. Noen som har vært borti dette og som har fått det bort? Eller noen som har noen ideer om hva det kan skyldes? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet Desember 15, 2004 Share Skrevet Desember 15, 2004 d kan godt vere kondens i bensinen, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dazium Skrevet Desember 15, 2004 Forfatter Share Skrevet Desember 15, 2004 Har kjørt kondensfjerner,hjalp ikke Har skiftet tennplugger,olje og bensinfilter også. Blir ikke kvitt det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øyvind bp Skrevet Desember 15, 2004 Share Skrevet Desember 15, 2004 Kanskje bensinpumpa er litt rufsete. Ellers vet nok Alf Lie det på Alf Lie motor i professor birkelandsvei på Furuset Oslo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trøndern Kim Skrevet Desember 15, 2004 Share Skrevet Desember 15, 2004 Hadde 325i e36 jeg også.. og fikk også dette problemet. Men hos meg var d lamdasonden altså Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M Skrevet Desember 15, 2004 Share Skrevet Desember 15, 2004 Ja Alf lie må du gå til,han er flink mekaniker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomasb Skrevet Desember 16, 2004 Share Skrevet Desember 16, 2004 Hadde nøyaktig samme problem. Fant til slutt ut at det var jord-kabelen til motorblokken var løs. Gjorde reint, og strammet til, og siden ingen problem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dazium Skrevet Desember 16, 2004 Forfatter Share Skrevet Desember 16, 2004 Hadde nøyaktig samme problem. Fant til slutt ut at det var jord-kabelen til motorblokken var løs. Gjorde reint, og strammet til, og siden ingen problem. Det var ikke en så dum tanke,skal prøve dette og gi en tilbakemelding Lamdasonden er skiftet sammen med denne chipen. Forhandler mente at den defekte chipen ødela lamdasonden,men vet ikke om dette er sant... Ellers har jeg fått tips om å rengjøre en såkalt ICV ventil,hva nå enn det er.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Desember 20, 2004 Share Skrevet Desember 20, 2004 Mulig du har fått problemt fordi du har brukt kondensfjerner! Ikke bruk kondensfjerner på biler med injection. Kondens er ikke noe problem for injection biler som er datastyrt. Datamaskinen kompanserer for alt slikt. Vanlig kondensfjerner kan fucke opp systemet og ødelegge dysene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Desember 20, 2004 Share Skrevet Desember 20, 2004 De byttet en chip i styringsboksen og lamdasonden,og mente at dette var årsaken. Men,nå er det her igjen.... Forhandlerne bytter jo ikke komponenter i styringsboksen vel? Hvilke verksted var dette da? De har jo null kompetanse for innmatent i den boksen. Er noe galt med den så bytter de hele greia. Eller tar jeg helt feil nå? Kan ikke skjønne at de har noe som helst å gjøre inni den. Høres merkelig ut! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Desember 20, 2004 Share Skrevet Desember 20, 2004 Hvis de *har* kompetanse på det er det jo penger spart, så da burde man som kunde bare være glad til. De fleste ville bare bytta hele hjernen = en god del dyrere... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dazium Skrevet Desember 20, 2004 Forfatter Share Skrevet Desember 20, 2004 De byttet en chip i styringsboksen og lamdasonden,og mente at dette var årsaken. Men,nå er det her igjen.... Forhandlerne bytter jo ikke komponenter i styringsboksen vel? Hvilke verksted var dette da? De har jo null kompetanse for innmatent i den boksen. Er noe galt med den så bytter de hele greia. Eller tar jeg helt feil nå? Kan ikke skjønne at de har noe som helst å gjøre inni den. Høres merkelig ut! Joda,de var inne der og byttet en styringschip. Kostet 300,- for den chipen og en halv times arbeid (er vel en halv time som er minste takst). Verkstedet var lokal forhandler/verksted av BMW Har funnet ut i ettertid at denne chipen er den samme chipen man bytter ut når man chip trimmer..... Angående kondensfjerningen har jeg brukt omega sin dyserens som også skal fjerne kondens.Er beregnet for bensin og diesel, forgasser eller insprut Uansett har jeg ikke vært plaget noe i den siste uken. Sjekket jordingen og den satt godt der den skulle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå