chrsel Skrevet Desember 15, 2004 Share Skrevet Desember 15, 2004 Hei! Skal ha bilen på etterkontroll på fredag og ett av punktene var håndbrekket. Hvordan justerer jeg det på min 92mod e34? Ser at måten å gjøre det på er å stille på en skrue inne i bremseskiven. Jeg har ikke noen slik skrue.. Har til og med skrudd av hele bremseskiven i jakten på skruen, men finner den ikke. Hjelp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Desember 15, 2004 Share Skrevet Desember 15, 2004 Jeg har egentlig ikke peiling på hvordan det skal gjøres, men så det var noen skruer der vaieren festes i bakkant av brekket. Går ikke an å stramme opp vaieren ved å trekke til de skruene der da? Det er en for hver side... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LTF Skrevet Desember 15, 2004 Share Skrevet Desember 15, 2004 Sikkert samme justering som på e32 Vaieren skal du ikke røre. du må legge inntil bremseskoene inne i trommelen. Du justerer de utenfra gjennom ene hullet til felgbolten ( eller var det eget hull i skiva?) Den ser ut som et tannhjul med store tenner. Ved å vri på dette hjulet presser du håndbrekk skoene fra hverandre til de ligger inntil trommelen og hjulet står. Så vipper du en og en tann tilbake til hjulet slipper igjen. Enkelt når du har gjordt det en gang, helvete å finne ut av når du ikke har gjordt det før. Hvis du først har tatt av skiva ville jeg tatt ut hånbrekkskoene og smurt opp alle bevegelige ledd også justeringsmekanismen. De har en tendes til å sette seg fast. Dermed blir det vanskelig å justere og muligheten for at brekket ligger på er stor. Lykke til... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Desember 15, 2004 Share Skrevet Desember 15, 2004 på min E30 var det bareå fjerne plast dekselet på håndbrekket. Der sitter 2 stk vaiere. Og på de sitter det en just. mutter på hver.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrsel Skrevet Desember 15, 2004 Forfatter Share Skrevet Desember 15, 2004 Tusen takk for svar! Har hørt at vaierne skal man helst ikke røre. Ser derimot at det er noe tannhjul der ja. Temmelig rustne.. Prøver meg på de! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå