Gå til innhold

E36 og 11X18 bak

Bøen
 Share

Anbefalte innlegg

Fikk den ikke eu-godkjent med ulik dimensjon foran og bak siden jeg ikke hadde noe papir på at den var testet og godkjent med det! ](*,)

Men jeg fikk en skikkelig sur .... ..... .... på tilsynet også da.. :evil:

Hørte med das auto om de kunne få tak i dokumentasjon, men det kunne de ikke uten vidre. Så det ble til at jeg lånte meg noen felger for å vise den på b.tilsynet.

På vanlig verksted tror jeg ikke det ville blitt noe sak. :-#

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror godkjenningen kan bli vanskelig.

Fordi e36 ikke er levert og godkjent med ulik dekk og felgdimensjon foran og bak.

Jeg fikk problemer med biltilsynet med mine 18" med 255 bak og 225 foran.

M3 E36 kom med ulik dimensjon (litt usikker på om alle "versjonene" kom med det), så muligheten er der. Vet iallefall en del som har fått godkjent 225/245 pga at M3 hadde det orginalt.

Kommer vel også en god del på hvilken person du møter når du skal godkjenne, desverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I TÜV papirene som følger felgene til den aktuelle bilmodellen er det ofte oppgitt hvilken dekkdimmensjon som skal brukes. Følger man dette, så kan ikke selv den mest PMS-befengte biltrangsynte kontrolljæ..... nekte å godkjenne det.

En god kompis var nettopp innom tilsynet for å snakke med dem før han skulle bestille nye felger. Da skulle han ha skikkelig breie felger, og kontrolløren han snakket med var rett og slett ugrei. Han mente at det var tåpelig å ha så breie felger, og prøvde febrilsk å overtale kompisen min til ikke å gjøre dette. Men så lenge papirene var i orden (hvilket de var) så kunne han ikke annet enn å trekke på skuldrene og godkjenne det..... End of story! Men det er nok en fordel å ta seg en tur innom med papirene før man handler slike ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Automote har også ett sett med 10" X 19" og 11,5" X 19" liggende for salg. Valsing fås vell med på kjøpet :) (de har stått på en E36 tidligere)

Pris på de?

En kamerat av har bestemt seg for å kjøpe de...... Skal på en E36 Coupe.

Prisen er jeg usikker på.... men de er nok ikke billig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...