Bøen Skrevet Desember 18, 2004 Share Skrevet Desember 18, 2004 Er det noen som kjenner til om det går å få tak i felger i 9,5 og 11x18 til E36 og godkjent. Har en 325 under oppbygging og skal ut med hjulbuer en del. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 323i E36 Skrevet Desember 18, 2004 Share Skrevet Desember 18, 2004 Du kan prøve å ringe disse karene. Vet ikke om alt av felger de setter på er/blir godkjent, men du kan alltids ringe å høre med de. http://www.automote.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
P.I.B Skrevet Desember 18, 2004 Share Skrevet Desember 18, 2004 Automote har også ett sett med 10" X 19" og 11,5" X 19" liggende for salg. Valsing fås vell med på kjøpet (de har stått på en E36 tidligere) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trøndern Kim Skrevet Desember 19, 2004 Share Skrevet Desember 19, 2004 Tror godkjenningen kan bli vanskelig. Fordi e36 ikke er levert og godkjent med ulik dekk og felgdimensjon foran og bak. Jeg fikk problemer med biltilsynet med mine 18" med 255 bak og 225 foran. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Desember 19, 2004 Share Skrevet Desember 19, 2004 Så lenge hjula ikke stikker ut fra hjulbuen og ikke tar oppi når bilen fjærer pluss at en kan ta fullt rattutslag uten at det tar i nå... så skal det vel gå greit... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boost Skrevet Desember 19, 2004 Share Skrevet Desember 19, 2004 Tror godkjenningen kan bli vanskelig.Fordi e36 ikke er levert og godkjent med ulik dekk og felgdimensjon foran og bak. Jeg fikk problemer med biltilsynet med mine 18" med 255 bak og 225 foran. måtte du inn å vise den eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trøndern Kim Skrevet Desember 19, 2004 Share Skrevet Desember 19, 2004 Fikk den ikke eu-godkjent med ulik dimensjon foran og bak siden jeg ikke hadde noe papir på at den var testet og godkjent med det! Men jeg fikk en skikkelig sur .... ..... .... på tilsynet også da.. Hørte med das auto om de kunne få tak i dokumentasjon, men det kunne de ikke uten vidre. Så det ble til at jeg lånte meg noen felger for å vise den på b.tilsynet. På vanlig verksted tror jeg ikke det ville blitt noe sak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 323i E36 Skrevet Desember 19, 2004 Share Skrevet Desember 19, 2004 Tror godkjenningen kan bli vanskelig.Fordi e36 ikke er levert og godkjent med ulik dekk og felgdimensjon foran og bak. Jeg fikk problemer med biltilsynet med mine 18" med 255 bak og 225 foran. M3 E36 kom med ulik dimensjon (litt usikker på om alle "versjonene" kom med det), så muligheten er der. Vet iallefall en del som har fått godkjent 225/245 pga at M3 hadde det orginalt. Kommer vel også en god del på hvilken person du møter når du skal godkjenne, desverre... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Desember 19, 2004 Share Skrevet Desember 19, 2004 Men Trøndern Kim har E39, så da er det M5-papirer han trenger. Felger som kommer med TÜV-godkjenning for E39 skal vel også funke...? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 323i E36 Skrevet Desember 19, 2004 Share Skrevet Desember 19, 2004 Viss den dimensjonen er på en E39, så skal det også gå mener jeg. M5 ble jo levert med 235 frem og 275 bak viss jeg ikke tar helt feil. (Tror forøvrig han snakker om E36, da jeg tror det er 19" han har på 5'ern) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Desember 19, 2004 Share Skrevet Desember 19, 2004 Automote har også ett sett med 10" X 19" og 11,5" X 19" liggende for salg. Valsing fås vell med på kjøpet (de har stått på en E36 tidligere) Pris på de? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW324TDa Skrevet Desember 19, 2004 Share Skrevet Desember 19, 2004 Min E30 ble godkjent med ulik felg og dekk foran og bak. 7.5" fremme, 9" bak, med 205 og 215.. Dette var på BilTrangSynet. Denne ble heller aldri levert med ulike dim foran og bak. Tror det har mye med hvem du møter på... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gaute Skrevet Desember 20, 2004 Share Skrevet Desember 20, 2004 I TÜV papirene som følger felgene til den aktuelle bilmodellen er det ofte oppgitt hvilken dekkdimmensjon som skal brukes. Følger man dette, så kan ikke selv den mest PMS-befengte biltrangsynte kontrolljæ..... nekte å godkjenne det. En god kompis var nettopp innom tilsynet for å snakke med dem før han skulle bestille nye felger. Da skulle han ha skikkelig breie felger, og kontrolløren han snakket med var rett og slett ugrei. Han mente at det var tåpelig å ha så breie felger, og prøvde febrilsk å overtale kompisen min til ikke å gjøre dette. Men så lenge papirene var i orden (hvilket de var) så kunne han ikke annet enn å trekke på skuldrene og godkjenne det..... End of story! Men det er nok en fordel å ta seg en tur innom med papirene før man handler slike ting. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trøndern Kim Skrevet Desember 21, 2004 Share Skrevet Desember 21, 2004 Det var min forrige bil jeg hadde 255 og 225. : 91mod e36 325i. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
P.I.B Skrevet Desember 21, 2004 Share Skrevet Desember 21, 2004 Automote har også ett sett med 10" X 19" og 11,5" X 19" liggende for salg. Valsing fås vell med på kjøpet (de har stått på en E36 tidligere) Pris på de? En kamerat av har bestemt seg for å kjøpe de...... Skal på en E36 Coupe. Prisen er jeg usikker på.... men de er nok ikke billig.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå