Gå til innhold

Sliter med frosne dørlåser

1985-e30
 Share

Anbefalte innlegg

er det noen som vet hvordan jeg kan, på en lett måte få ordnet problemet med at jeg aldri får opp dørene skikkelig i kulda... har blåst låsen skikkelig rent med trykkluft og smurt skikkelig opp, men i dag måtte jeg varme opp nøklene sprute inn låsspray før jeg vred om nøkkelen så hardt at jeg nesten knakk den...

er det noen som har samme problem eller vet hvordan man kan fikse dette??

det gjelder alle dører, til og med bakdørene, de kan ikke låses opp innenfra...

e30, 1985 :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper som sagt å smøre inn selve låsen, altså den som griper om dørbolten. Bygg ut låsene; vask, avfett dem og smør inn med skikkelig olje eller fett. Men problemet er som sagt fuktighet inne bilen; husk å fjerne snø og vann som samler seg på gulvet. Noe som også kan bidra er gamle dørlister; gummien sprekker/morkner og fuktighet slipper inn i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det noen som vet hvordan jeg kan, på en lett måte få ordnet problemet med at jeg aldri får opp dørene skikkelig i kulda... har blåst låsen skikkelig rent med trykkluft og smurt skikkelig opp, men i dag måtte jeg varme opp nøklene sprute inn låsspray før jeg vred om nøkkelen så hardt at jeg nesten knakk den...

er det noen som har samme problem eller vet hvordan man kan fikse dette??

det gjelder alle dører, til og med bakdørene, de kan ikke låses opp innenfra...

e30, 1985 :oops:

hadde forøvrig det samme problemet for et par uker siden. Fikk ikke vridd nøkkelen uansett hvor hardt jeg prøvde. en enkel/midlertidig løsning var å skrape av vinduene bruke fjernkontrollen til å rulle ned vinduene sette på varme, vente 5 min, for så og åpne. Tok litt tid før jeg kom på det, men funka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et problem med at når jeg får opp døren, og så lukker den igjen, så spretter den bare opp igjen. noen vet om hva som kan gjøres?

Det er nok mekanismen som holder låsebolten i døra som ikke går tilbake til utgangspunktet, rengjør/låsespray/litt grease hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...