1985-e30 Skrevet Desember 19, 2004 Share Skrevet Desember 19, 2004 er det noen som vet hvordan jeg kan, på en lett måte få ordnet problemet med at jeg aldri får opp dørene skikkelig i kulda... har blåst låsen skikkelig rent med trykkluft og smurt skikkelig opp, men i dag måtte jeg varme opp nøklene sprute inn låsspray før jeg vred om nøkkelen så hardt at jeg nesten knakk den... er det noen som har samme problem eller vet hvordan man kan fikse dette?? det gjelder alle dører, til og med bakdørene, de kan ikke låses opp innenfra... e30, 1985 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Desember 19, 2004 Share Skrevet Desember 19, 2004 Sliter med dette selv på golfen til dama.. Bruker låseolje.. Funker greit.. Men når det blir mildvær så smelter is\snø og rinner ned i døra.. Når det da fryser igjen blir jo selve dør\låse mekanismen fryst.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Team Aetat Skrevet Desember 19, 2004 Share Skrevet Desember 19, 2004 Det hjelper som sagt å smøre inn selve låsen, altså den som griper om dørbolten. Bygg ut låsene; vask, avfett dem og smør inn med skikkelig olje eller fett. Men problemet er som sagt fuktighet inne bilen; husk å fjerne snø og vann som samler seg på gulvet. Noe som også kan bidra er gamle dørlister; gummien sprekker/morkner og fuktighet slipper inn i bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjirn Skrevet Desember 20, 2004 Share Skrevet Desember 20, 2004 knakk nøkkelen selv i dag... ikke morro... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Team Aetat Skrevet Desember 20, 2004 Share Skrevet Desember 20, 2004 Hvis låsen er frossen vrir man ikke nøkkelen til den knekker; man henter en pose med varmt vann og tiner opp låsen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cmn Skrevet Desember 20, 2004 Share Skrevet Desember 20, 2004 Er ikke alltid det funker heller! Og det tar i såfall VELDIG lang tid!... Prøv med hårføner! Det funka greit for meg hvertfall.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Desember 20, 2004 Share Skrevet Desember 20, 2004 Hver kveld bruker jeg å spraye inn låsespray og ta en teipbit (ducktape) foran nøkkelhullet. Har aldri hatt noen form for problemer, selv i -23 grader Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M Skrevet Desember 20, 2004 Share Skrevet Desember 20, 2004 har hittil ikke hatt problemer med den, er vel ikke lurt å vaske bil og la den være ute i minusgrader- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anarkee Skrevet Desember 21, 2004 Share Skrevet Desember 21, 2004 Har et problem med at når jeg får opp døren, og så lukker den igjen, så spretter den bare opp igjen. noen vet om hva som kan gjøres? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anarkee Skrevet Desember 21, 2004 Share Skrevet Desember 21, 2004 er det noen som vet hvordan jeg kan, på en lett måte få ordnet problemet med at jeg aldri får opp dørene skikkelig i kulda... har blåst låsen skikkelig rent med trykkluft og smurt skikkelig opp, men i dag måtte jeg varme opp nøklene sprute inn låsspray før jeg vred om nøkkelen så hardt at jeg nesten knakk den...er det noen som har samme problem eller vet hvordan man kan fikse dette?? det gjelder alle dører, til og med bakdørene, de kan ikke låses opp innenfra... e30, 1985 hadde forøvrig det samme problemet for et par uker siden. Fikk ikke vridd nøkkelen uansett hvor hardt jeg prøvde. en enkel/midlertidig løsning var å skrape av vinduene bruke fjernkontrollen til å rulle ned vinduene sette på varme, vente 5 min, for så og åpne. Tok litt tid før jeg kom på det, men funka Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Team Aetat Skrevet Desember 21, 2004 Share Skrevet Desember 21, 2004 Har et problem med at når jeg får opp døren, og så lukker den igjen, så spretter den bare opp igjen. noen vet om hva som kan gjøres? Jepp. Bygg ut, avfett, vask og smør inn låsen. Da er problemet løst. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haldor Skrevet Desember 21, 2004 Share Skrevet Desember 21, 2004 Har et problem med at når jeg får opp døren, og så lukker den igjen, så spretter den bare opp igjen. noen vet om hva som kan gjøres? Det er nok mekanismen som holder låsebolten i døra som ikke går tilbake til utgangspunktet, rengjør/låsespray/litt grease hjelper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå