Gå til innhold

Varmeapp 325i e36


stianosthus
 Share

Anbefalte innlegg

Hvor mye har bilen din gått??

Det er ikke uvanlig at biler blir litt lavere i rompa når km standen begynner å dra seg på.

Jeg ville ha sjekket diverse foringer i bakstillingen ( har vel ikke tilfeldigvis litt klunkelyder ved kjøring i dumpler) og kanskje vurdere bytting av fjærene.

Regner med at de fleste viftene til e36 er like, men det har jeg aldri sjekket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen har gått 149 000

Den er ikke så veldig lav bak, men endel lavere enn foran.

Normalt sett er jo e36 lavere bak enn foran, og 149 000 km er da ikke så veldig mye. Kan jo hende den skal være slik??

Da jeg hadde e36 mener jeg at det var ganske betydlig forskjell foran og bak, og da mener jeg avstanden mellom dekk og hjulbuen.

Ta deg en liten tur til et Bmw verksted eller sammelign med andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjulbuen foran er mye høyere enn bak på de fleste BMWer. Sammenlign med listene på dørene, så ser du. Det er derfor de fleste senkesettene til BMW senker mer foran enn bak. Det ser bedre ut slik.

Er det derimot under bilen det er stor forskjell er det nok noe som er galt, som f.eks brukne bakfjærer. Det er visst nok ikke unormalt på E36.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med vifta er sikkert det samme som jeg og en del andre har hatt. Nemlig at motstanderen er gåen. En el.dings til ca 400 kr. Siden jeg har 5 serie e34 vet jeg ikke sikkert hvor den sitter på en 3 serie. Men vist du åpner kledningen på midtkonsollen sitter den sikkert der. det gjorde den hos meg. Den kan se litt forskjellig ut siden det er tre leverandører som lager de. Er det VALEO som lager det er den nok av hvit plast, mens Siemens bruker blå plast tror jeg. Noen bruker brun og da passer VALEO sin. http://www.bmwe34.net/e34main/maintenan ... /sword.htm

Dette er en link til en e34 side som viser hvordan du skifter motstander.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det samme skjedde med min, hørte du noen stygge lyder fra vifta før den sa takk for seg, kan hende du må bytte kupevifte, den ligger i ved torpedoveggen, hvis du står foran bilen og ser rett frem i panseret, er det en sånn lokk der med klips som du tar ut, så er det en liten plast plate som du må ta ut, så må du skru ut 2skruer der, og dra i en annen plate, bak der ligger en stor rund dings med klips på, ta av klipsene ut med lokket og vips der ser du vifta, føl ledningen til enden , dra den ut, og ut med vifta, prøv å ta den ut fra høyre side, litt vrient å få den ut.

jobben er gjort på 20min-30min, så lang tid brukte jeg da første gang.

ny vifte koster vel en 1000lapp, jeg kjøpte min fra en hogger for 400kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...