Gå til innhold

Gummilister


øyvind bp
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg skal skifte gummilisten rundt døråpningen på førersiden på min e34. Er dette noe man lett gjør selv? Er det bare å rive av den gamle? Hva slags lim bruker man for å feste den nye? Eller finnes det firma som driver med bytte av slike lister(som er billigere enn vanlig verksted)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det jeg sliter med og. Men det tror jeg kommer gjennom vinduet, for det hjelper litt å dra til i vindussveiva. Men det er selve gummilisten i døropningen på karrosseriet jeg tenker å bytte, men det er fordi den er slitt hull på. Tror det er en feit fyr som har eigd den før meg som har subbet borti hver gang han satte seg inn. Er det noen som har en kur for vindsus forresten?

Hører motgående trafikk og vindsus ganske godt fra førerdøra. Vil det hjelpe å bytte gummilista? Kan jeg kjøpe sånn universal gummilist fra Biltema eller?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk justering av døra. Prøv å flytte låsen i dørstolpen litt inn. Det er ikke mye som skal til for å tighte døra litt.

Hvordan er det med hengslene. Har du slakk i døra? Disse bør byttes hvis døra "henger".

Slakken kjenner du best ved å åpne døra litt bare noen få cm ta tak i døra i bakkant og løft. Det skal ikke være noen slakk her. Boltene er ikke dyre og enkle å skifte.

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...