Gå til innhold

E36 328i


BMW525i
 Share

Anbefalte innlegg

Rust: Bakluke, kanaler, hjulbuer

E36 er generelt ikke en bli som ruster, men det har begynt å kommet litt i nedre kant av bakluken min nå :x

Ellers har jeg hørt om både kanalene og hjulbuene (legger seg mye dritt i den bretten på skjermen)....

BMW er vel heller ikke kjent for å ha biler med så mye standarutstyr. Et minimum i mine øyne er iallefall el.vindu, el.speil, el.soltak, sportsseter (helst skinn), sportsratt (en av de 3 eika typene), store kjørecomputeren... Er få biler som har disse kriteriene her i Norge, så blir vel import til sommeren, da jeg mest sannsynlig selger 320'en :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ASC+T standard på alle modeller bortsett fra 316 sedan fra 97'.

Tøysekoppen. Jeg har en meget velutstyrt 318is fra 1998 som ikke har ASC+T. Det var nok bare i Norge det kom fra 1997, ikke Tyskland. Men fra i går av så har min fått 25% sperrediff (LSD), noe som rangerer MYE høyre for min del :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ABS alltid vært standard (bortsett fre de minste modellen i begynnelsen, ikke helt sikker på det ). ASC+T standard på alle modeller bortsett fra 316 sedan fra 97'. Lønner det seg å importere den da? Blir rimelig høy effekt og volum avgift.

Spørs hva du mener med lønner seg det. Er du ute etter et eksemplar som har det utstyret du vil, så er import tingen. MANGE flere å velge mellom. Kanskje prisen blir litt dyrere, men jeg hadde iallefall ikke nølt med å importere viss jeg hadde funnet det rette eskemplaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du finner en bil med lav km, godt holdt og med god utstyrspakke sparer du en god del på import. For basisversjoner så er det ingenting å hente.

Derimot er utvalget mye større i Tyskland og klima er veldig vanlig.

(kan også nevne Italia hvis det er aktuelt, de har ikke avg. på volum/hk så det går en del av 2.5+L motorer der nede. De nyeste modellene derimot (3/5-serien) er helst diesel, gjerne 330/530d ;) ...)

Sukk... kikka på mobile.de og en 1997 E36 328 Touring m/alt kommer på 230.000kr, dvs 130.000 i rene avgifter til den Norske stat. sukk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg veit så er ASC standard på 328 fra 97.(min har i alle fall det)Dette var jo siste året disse ble produsert før overgang til E46.De ble prod. fra 95-97.Skal du ha tak i en 328 så er nok sannsynligheten for at du må importere en bil stor pga ble ikke solgt mange av disse nye i norge.Med litt utstyr var dette en bil til opp under 600 000,- ny i 97 i norge.Er mye varierende utstyr ute å går på disse bilene,min har f.eks electrochrome speil innvendig,ikke så veldig vanlig på E36 vel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...