Gå til innhold

Vil ikke starte...


Aguilera
 Share

Anbefalte innlegg

Er noe rare greier med bilen min fortia, den vil ikke altid starte..

Dette skjer vel ca hver 4 gang jeg skal starte den, da skjer det ingenting når jeg vrir om nøkkelen, men neste gang jeg prøver kommer den helt fint!

Batteriet er ladet helt til topp, så hva kan dette ver? Noen som har peiling?

:shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist gang jeg hadde akkurat samme problemet var også jeg sikker på at batteriet var toppladet. Så jeg var også sikkert på at det var starteren. Kom til og med røyk fra den. Så jeg byttet starter til ingen nytte. kjøpte den på høggern men det var 300 kr i dass. Så fant jeg ut at batteriet hadde bittelitt for lite strøm. Dette var på en 1985 modell.

Har du voltmeter? Hva er spenninga på batteriet? Det skal være over 12,6 volt. 12,4 kan være for lite.

Hva er KM stand på bilen din. Syns bilen din er litt for ny til at det kan være starteren egentlig. Jeg har inntrykk av at de holder veldig lenge på BMW.

Men er det ikke batteriet er det nok helt sikkert innslagsrelet på starteren som begynner å bli slitt. Men sjekk batteriet ditt først. Du har også symptomene til at det er dårlig innslagrele ved at feilen kommer og går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, jeg trodde batteriet var svakt tidligere..for ca en mdn siden, så far min ladet det helt opp, han sa at det var bare litt under der det skulle ver!

Så da reknet jeg jo med at det skulle ver i orden nå, men da får jeg sjekke skikkeli selv, kan ikke altid stole på eldre menn som tror di kan alt ;)

Km telleren står nå på 156 000.. var 136 000 ifjor da jeg kjøpte den!

Har ikke så altfor god peiling på det tekniske selv, så viss det skulle vise seg at batteriet er i orden, må jeg nok skaffe hjelp, aner ikke åssen jeg finner starteren :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...