Aguilera Skrevet Desember 21, 2004 Share Skrevet Desember 21, 2004 Er noe rare greier med bilen min fortia, den vil ikke altid starte.. Dette skjer vel ca hver 4 gang jeg skal starte den, da skjer det ingenting når jeg vrir om nøkkelen, men neste gang jeg prøver kommer den helt fint! Batteriet er ladet helt til topp, så hva kan dette ver? Noen som har peiling? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diesel power Skrevet Desember 21, 2004 Share Skrevet Desember 21, 2004 Odds: 98-1 på starteren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haldor Skrevet Desember 22, 2004 Share Skrevet Desember 22, 2004 Sjekk over også kablene til starter og batteri, hvis det er dårlig kontant her så kan slikt skje. Rengjør også polene til batteriet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet Desember 22, 2004 Share Skrevet Desember 22, 2004 Hei. Har vært borti samme greiene, er nesten helt sikker på at det er innslaget på starter`n, det kan jo også være dårlig kontakt i tenningslåsen, men det er lite sannsynlig! Sjekk om startern får spenning når du prøver å vri på nøkkelen, hvis den får det så er det nok på tide å bytte! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M6 Bjørn Skrevet Desember 22, 2004 Share Skrevet Desember 22, 2004 Sjekk om startern får spenning når du prøver å vri på nøkkelen, hvis den får det så er det nok på tide å bytte! Hva mener du?Skal ikke starter`n ha spenning....... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet Desember 22, 2004 Share Skrevet Desember 22, 2004 Hvis startern får spenning men ikke går rundt så er sannsynligvis innslaget gåent og den må byttes. Formulerte meg nok litt gæernt istad hehe... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet Desember 22, 2004 Share Skrevet Desember 22, 2004 vist det er alarm på bilen, kan det jo vere startsperren som fucker litt og kutter strømmen til innslaget! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Desember 22, 2004 Share Skrevet Desember 22, 2004 Sist gang jeg hadde akkurat samme problemet var også jeg sikker på at batteriet var toppladet. Så jeg var også sikkert på at det var starteren. Kom til og med røyk fra den. Så jeg byttet starter til ingen nytte. kjøpte den på høggern men det var 300 kr i dass. Så fant jeg ut at batteriet hadde bittelitt for lite strøm. Dette var på en 1985 modell. Har du voltmeter? Hva er spenninga på batteriet? Det skal være over 12,6 volt. 12,4 kan være for lite. Hva er KM stand på bilen din. Syns bilen din er litt for ny til at det kan være starteren egentlig. Jeg har inntrykk av at de holder veldig lenge på BMW. Men er det ikke batteriet er det nok helt sikkert innslagsrelet på starteren som begynner å bli slitt. Men sjekk batteriet ditt først. Du har også symptomene til at det er dårlig innslagrele ved at feilen kommer og går. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet Desember 22, 2004 Share Skrevet Desember 22, 2004 Du kan godt måle 12,6 volt på batteriet selv om det er helt ubrukelig, hvis du måler spenninga over batteriet når det belastes vil du se om det er dårlig, synker batterispenninga under 10 volt da så kan det nok feilen være batteriet, men jeg har mest tro på at det er innslaget på starter`n Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Desember 22, 2004 Share Skrevet Desember 22, 2004 Ja er nok innslaget men lønner seg å begynne med det som er lettest/rimeligst å fikse så slipper man å gjøre den tabben som jeg gjorde! Vær 100% sikker på at batteriet er bra først! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Desember 22, 2004 Share Skrevet Desember 22, 2004 Sjekk også batteriet med motoren i gang ja.. Da skal det vel være rundt 13,8 volt eller noe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet Desember 22, 2004 Share Skrevet Desember 22, 2004 Sjekk også batteriet med motoren i gang ja.. Da skal det vel være rundt 13,8 volt eller noe. 14,6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aguilera Skrevet Desember 22, 2004 Forfatter Share Skrevet Desember 22, 2004 Hmm, jeg trodde batteriet var svakt tidligere..for ca en mdn siden, så far min ladet det helt opp, han sa at det var bare litt under der det skulle ver! Så da reknet jeg jo med at det skulle ver i orden nå, men da får jeg sjekke skikkeli selv, kan ikke altid stole på eldre menn som tror di kan alt Km telleren står nå på 156 000.. var 136 000 ifjor da jeg kjøpte den! Har ikke så altfor god peiling på det tekniske selv, så viss det skulle vise seg at batteriet er i orden, må jeg nok skaffe hjelp, aner ikke åssen jeg finner starteren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Desember 24, 2004 Share Skrevet Desember 24, 2004 Kjøp en Haynes eller Bentley bok og begynn å skru selv. Er ikke så veldig vanskelig å bytte starteren. Eller hvis du ikke bor alt for langt unna kan kanskje jeg hjelpe deg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aguilera Skrevet Desember 24, 2004 Forfatter Share Skrevet Desember 24, 2004 Hehe, typen sa han skulle lære meg å mekke Men han visste vist hvor starteren var, så ellers takk for hjelpa GO JUL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå