bimmerdude Skrevet Desember 22, 2004 Share Skrevet Desember 22, 2004 Begynner å plage meg litt at jeg må flytte spaken så langt under giring. Noen som vet hvor jeg får tak i rimelig short shift til E36 328i? Er det kanskje best å skifte til M3 delen? Hørt at 328i og M3 bruker samme arm men det kan umulig stemme er jo hundre meter mellom første og tredje giret. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Desember 22, 2004 Share Skrevet Desember 22, 2004 M-Roadster girspak er det du trenger! Her står alt du trenger å vite: http://www.ohiomotorcycle.com/understeer/shiftlever.shtml Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet Desember 22, 2004 Share Skrevet Desember 22, 2004 Ta kontakt med Motor Technik i Skien, de har de nok, jeg kjøpte short-shift til e30 i forrige uke, 350 pluss moms! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Desember 22, 2004 Forfatter Share Skrevet Desember 22, 2004 M-Roadster girspak er det du trenger!Her står alt du trenger å vite: http://www.ohiomotorcycle.com/understeer/shiftlever.shtml Det står feil på den siden der! 328i og M3 har ikke samme spak! Ikke US 328i heller! Har sjekket ETK! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JE Motorsport Skrevet Desember 23, 2004 Share Skrevet Desember 23, 2004 Hei jeg har selv 328i coupe 97 mod. og har mont. girspak fra Z3 som har rett overføring istedet for bøyd som den orginale.Det hjelper en god del og koster bare rundt 200-300,- kr. Dette er det samme som er gjort på Harald Huysman Racing-bilene som blir kjørt på Rudskogen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Desember 23, 2004 Share Skrevet Desember 23, 2004 Det står feil på den siden der! 328i og M3 har ikke samme spak! Ikke US 328i heller! Har sjekket ETK! Det står jo ikke at de har det heller? Står at på 328i eller M3 kan man bruke spaken fra M roadster... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Desember 24, 2004 Forfatter Share Skrevet Desember 24, 2004 Jo det står at 328i og M3 har samme spak! For an E30 or E36 318, 323 or 325 you can use a Z3 1.9L lever to get a 29% reduction in shift throw or you can use a 328/M3 lever to get a 33% reduction. There are about a million used 328/M3 levers out there because so many 328/M3 owners have upgraded. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Desember 24, 2004 Forfatter Share Skrevet Desember 24, 2004 Hei jeg har selv 328i coupe 97 mod. og har mont. girspak fra Z3 som har rett overføring istedet for bøyd som den orginale.Det hjelper en god del og koster bare rundt 200-300,- kr. Dette er det samme som er gjort på Harald Huysman Racing-bilene som blir kjørt på Rudskogen. Hvor får jeg tak i denne? Er det en orginal BMW del? Kan du vise meg den på http://www.realoem.com/bmw Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JE Motorsport Skrevet Desember 25, 2004 Share Skrevet Desember 25, 2004 Den er original fra BMW,kan finne delenr. når jeg er på plass igjen på jobb i romjula. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Prog_Kick Skrevet Desember 25, 2004 Share Skrevet Desember 25, 2004 skal nå skifte clutch og slikt, tror også jeg vil skifte til short skift,noen som har noen anbefalinger til e36 318is? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Desember 25, 2004 Share Skrevet Desember 25, 2004 Jo det står at 328i og M3 har samme spak! For an E30 or E36 318, 323 or 325 you can use a Z3 1.9L lever to get a 29% reduction in shift throw or you can use a 328/M3 lever to get a 33% reduction. There are about a million used 328/M3 levers out there because so many 328/M3 owners have upgraded. Det står ikke at de har samme, det står at begge gir 33% reduksjon. Mulig de mener begge har samme, men husk på at E36 M3 i USA er veldig langt unna en Evo/Euro... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Desember 26, 2004 Forfatter Share Skrevet Desember 26, 2004 Da betyr det at begge har samme. Slik jeg forstår den teksten der i hvertfall. Men det stemmer ikke for 328i har samme som 325i. Mulig de tror det fordi 328i har samme girkassa som M3. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Desember 26, 2004 Forfatter Share Skrevet Desember 26, 2004 Den er original fra BMW,kan finne delenr. når jeg er på plass igjen på jobb i romjula. Det er flott. Er det en spak som jeg slipper å bøye for at den skal passe fint? Er den like tettsteget som Z3 M-roadsteren sin? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Desember 26, 2004 Share Skrevet Desember 26, 2004 Da betyr det at begge har samme. Slik jeg forstår den teksten der i hvertfall. Men det stemmer ikke for 328i har samme som 325i. Mulig de tror det fordi 328i har samme girkassa som M3. Jeg sjekket ETK nå, og nesten alle euroer har den samme leveren, den som har delenummer 25111222955. Det er den samme som US M3 og US 328i har (ja, de har den samme). Vi snakker 316i, 318is, 320i, 325i, 325is, 328i, 328i US, M3 US og M3 3.0 (og sikkert flere som jeg ikke sjekket). Siden du mente at M3 hadde en annen har du kanskje sjekket EU M3 3.2? Den har en annen... La meg ellers legge til at jeg sjekket kun coupeer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JE Motorsport Skrevet Desember 28, 2004 Share Skrevet Desember 28, 2004 Her er delenr. som jeg har montert på min E36 328. Orginal BMW nr:25111222884 den er bare å mont. rett på. Tror den er nesten like tett som M-roadsteren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå