Gå til innhold

Short shift E36


bimmerdude
 Share

Anbefalte innlegg

Begynner å plage meg litt at jeg må flytte spaken så langt under giring.

Noen som vet hvor jeg får tak i rimelig short shift til E36 328i?

Er det kanskje best å skifte til M3 delen? Hørt at 328i og M3 bruker samme arm men det kan umulig stemme er jo hundre meter mellom første og tredje giret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg har selv 328i coupe 97 mod. og har mont. girspak fra Z3 som har rett overføring istedet for bøyd som den orginale.Det hjelper en god del og koster bare rundt 200-300,- kr. :D Dette er det samme som er gjort på Harald Huysman Racing-bilene som blir kjørt på Rudskogen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det står at 328i og M3 har samme spak!

For an E30 or E36 318, 323 or 325 you can use a Z3 1.9L lever to get a 29% reduction in shift throw or you can use a 328/M3 lever to get a 33% reduction. There are about a million used 328/M3 levers out there because so many 328/M3 owners have upgraded.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg har selv 328i coupe 97 mod. og har mont. girspak fra Z3 som har rett overføring istedet for bøyd som den orginale.Det hjelper en god del og koster bare rundt 200-300,- kr. :D Dette er det samme som er gjort på Harald Huysman Racing-bilene som blir kjørt på Rudskogen.

Hvor får jeg tak i denne? Er det en orginal BMW del? Kan du vise meg den på http://www.realoem.com/bmw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det står at 328i og M3 har samme spak!

For an E30 or E36 318, 323 or 325 you can use a Z3 1.9L lever to get a 29% reduction in shift throw or you can use a 328/M3 lever to get a 33% reduction. There are about a million used 328/M3 levers out there because so many 328/M3 owners have upgraded.

Det står ikke at de har samme, det står at begge gir 33% reduksjon. Mulig de mener begge har samme, men husk på at E36 M3 i USA er veldig langt unna en Evo/Euro...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da betyr det at begge har samme. Slik jeg forstår den teksten der i hvertfall. Men det stemmer ikke for 328i har samme som 325i. Mulig de tror det fordi 328i har samme girkassa som M3.

Jeg sjekket ETK nå, og nesten alle euroer har den samme leveren, den som har delenummer 25111222955. Det er den samme som US M3 og US 328i har (ja, de har den samme). Vi snakker 316i, 318is, 320i, 325i, 325is, 328i, 328i US, M3 US og M3 3.0 (og sikkert flere som jeg ikke sjekket).

Siden du mente at M3 hadde en annen har du kanskje sjekket EU M3 3.2? Den har en annen...

La meg ellers legge til at jeg sjekket kun coupeer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...