Gå til innhold

OT: Minnekortleser

Frode H.
 Share

Anbefalte innlegg

Prøvd å fjerne (høyreklikk -> uninstall) den fra control panel -> system -> device manager og la den installere seg selv igjen ved reboot? Eventuelt bare velge update/reinstall drivers, og prøve den veien.

Er det hardwareproblem er det vel tiden for å benytte seg av kjøpsrettighetene man har her til lands. Men så koster jo en ny ekstern kortleser bare rundt 300,-, så det blir jo et spørsmål om hvor mye tid det er verdt å bruke på å få fiksa den innebygde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner ikke noen kortleser under enhetsbehandling. Har du noen idè om hva den ligger under eller kalles?

Er det et hardwareproblem blir nok løsningen å kjøpe ny ekstern kortleser. Det er iallefall lite aktuelt å sende bort noe pc for så lite. Hadde nok blitt både vår og sommer før den hadde dukket opp igjen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det et hardwareproblem blir nok løsningen å kjøpe ny ekstern kortleser. Det er iallefall lite aktuelt å sende bort noe pc for så lite. Hadde nok blitt både vår og sommer før den hadde dukket opp igjen da.
Husk at kjøpsloven sier at elektronikk skal være reparert innen 7 dager ved garantisaker. Går det lenger enn 7 dager har du rett på kompensasjon, og kan til og med kreve kjøpet hevet og pengene tilbake....

Det hjelper dessverre ikke på tapt innhold på PC'en. Da må du ta backup av alt før du sender den fra deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper dessverre ikke på tapt innhold på PC'en. Da må du ta backup av alt før du sender den fra deg.

Det MÅ gjøres uansett hva som er feil på maskinen, ja!

En kompis mistet nettopp alt på Coop-PCen sin fordi han ringte til supporttelefonen og sa han hadde problemer med skjermkortet. De sa "ok, da må driverne installeres på nytt. Putt i CDen det står det og det på og restart PCen. Nå trykker du OK, YES, OK, osv". Han var med ham gjennom hele prosessen, uten å noen gang gjøre kompisen min oppmerksom på at det var en restore-CD han kjørte, en CD som formatterte hele maskinen og kjørte den tilbake til butikkstanden. Da prosessen var ferdig sa han "nå er det bare en restart som gjenstår, så nå skal alt være ok", så de la på og kompisen min oppdaga et minutt etterpå at alt var borte. Han prøvde å ringe tilbake også, men fikk aldri snakka med han idioten igjen...

Jeg hadde aldri "gått på" den der, men kompisen min har nok over gjennomsnittet peiling på PC-greier, så det er viktig å være OBS når idiotene på supporttelefonen leser opp de ferdigskrevne svarene fra permene sine, og knapt vet hva de sier til brukeren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...