MortenGB Skrevet Desember 29, 2004 Share Skrevet Desember 29, 2004 Hei! Hvordan brokobler man en forsterker? Har en 4 kanals-forsterker, som jeg vil ha mest effekt ut av, da jeg skal bruke den på en subb. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riefarn Skrevet Desember 29, 2004 Share Skrevet Desember 29, 2004 er som regel vist på forsterkeren, briged står det.... men du kan gjøre det slik: Er 4 utganger på forsterkeren sant, da tar du + fra ene utgangen og - fra andre utgangen. (gjør slik 2 ganger sant) ettersom det er 4 kanaler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenGB Skrevet Januar 3, 2005 Forfatter Share Skrevet Januar 3, 2005 Går det bra å brokoble 2 utganger og bruke de 2 andre til vanlige høyttalere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Januar 3, 2005 Share Skrevet Januar 3, 2005 Det er vel slik det vanligvis er på 4-kanalers. Brokobling pleier å være anvist over/under utgangene på forsterkeren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haldor Skrevet Januar 3, 2005 Share Skrevet Januar 3, 2005 Går det bra å brokoble 2 utganger og bruke de 2 andre til vanlige høyttalere? Kommer ann på forsterkeren det, hvilken modell er det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breitling Skrevet Januar 3, 2005 Share Skrevet Januar 3, 2005 Går det bra å brokoble 2 utganger og bruke de 2 andre til vanlige høyttalere? Hvis du brokobler 2 utganger får du 1 kanal med mere effekt samt halvert impedanse. Skjekk derfor impedansen til wooferen og hvor mange Ohm forsterkeren er stabil i. De resterende 2 kanalene kan godt benyttes til høytalere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenGB Skrevet Januar 3, 2005 Forfatter Share Skrevet Januar 3, 2005 Går det bra å brokoble 2 utganger og bruke de 2 andre til vanlige høyttalere? Kommer ann på forsterkeren det, hvilken modell er det? Forsterkeren jeg har bestilt, er en Xelent 4*60wRMS. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alex Skrevet Januar 4, 2005 Share Skrevet Januar 4, 2005 pass på at du har stor nok forsterker til å drive basseren ellers vill spolene brenne å du kan kaste elementet. viss ikke det står skrevet "bridge" el noe lignende er grunnen som regel at ikke forsterkeren er beregnet til slik bruk. ergo ikke smart å gjøre det! hadde jeg vært deg hadde jeg heller kjøpt en større forsterker helst monoblokk til å drive basseren da vill elementet funke best å du slipper å ta livet a det fordi forsterkeren er for dårlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå