Peoplez Skrevet Desember 30, 2004 Share Skrevet Desember 30, 2004 Har hørt at en kan få mer effekt av å gå fra 95 blyfri til 98? stemmer det? positive sider? negative sider? :=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet Desember 30, 2004 Share Skrevet Desember 30, 2004 Stemmer nok det, Tommy Rustad skrev en artikkel om det i Autofil i sommer, og han påstod at det var endel å hente ved å bytte til 98, jeg har ikke prøvd jeg så jeg vet ikke, men du får prøve det og gi tilbakemld på hvordan det fungerer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Desember 31, 2004 Share Skrevet Desember 31, 2004 Har også hørt at det skal gi litt mer skyv ja... Det skal hvist gi mere effekt med Blyfri 98 enn disse "V-power" greiene... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haldor Skrevet Desember 31, 2004 Share Skrevet Desember 31, 2004 98 kontra 95 gir kun effektøkning hvis tenningspunktet er riktig/innstilt for 98oktan. DVS at du får en effektreduksjon med bruk av 95 og at du har tiltenkt effekt v/ 98. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Desember 31, 2004 Share Skrevet Desember 31, 2004 98 kontra 95 gir kun effektøkning hvis tenningspunktet er riktig/innstilt for 98oktan. DVS at du får en effektreduksjon med bruk av 95 og at du har tiltenkt effekt v/ 98. Som ved f.eks chipping. Mange chiper er innstillt for å virke best med 98 oktan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
optisk Skrevet Desember 31, 2004 Share Skrevet Desember 31, 2004 det er vel også slik at det krever mer tilsettning stoffer i 98 oktan kontra 95 for å få høyere oktan tall. disse tilsettnings stoffene er ikke eksplosive. vil tro at en bil som er riktig innstillt til 95 går vel så godt som en som er innstillt til 98, men har ikke peiling.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Desember 31, 2004 Share Skrevet Desember 31, 2004 Jeg har heller ikke så god peiling på dette men jeg har kjørt et par tanker med 98 oktan på min 318ti og jeg kan ikke akkurat si at jeg kjente det noe sted. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M Skrevet Januar 1, 2005 Share Skrevet Januar 1, 2005 Må si at jeg merka virkelig noe med nye 95 Cleanpower. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Januar 1, 2005 Share Skrevet Januar 1, 2005 Må si at jeg merka virkelig noe med nye 95 Cleanpower. Fortell mer! Ny superbensin? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Januar 2, 2005 Share Skrevet Januar 2, 2005 "Det er viktig at biler som går på bensin husker å fylle 98 oktan blyfri før chipping" Stod det på www.tsracing.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Januar 2, 2005 Share Skrevet Januar 2, 2005 Da er nok chipene til TS beregnet for 98 oktan. Han vil altså at det skal være 98 oktan på tanken når bilen blir chippet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paulus Skrevet Januar 2, 2005 Share Skrevet Januar 2, 2005 Heisann dere Forskjellen ligger i at 98 blyfri har mer energi enn 95 blyfri, dvs. mer "effekt" eller sprut over 98'n. Dette avhenger selvfølgelig hva tenningen er innstilt på, ved chipping optimerer de tenningen til f.eks. 98 som igjen gir mer effekt. Orginalt vil de fleste bilmerker funke greit på et oktantall mlm. 92-98 pga. at tenningen er stilt med tanke på et visst slingringsmonn. Comprende? Mvh 525iTPaul Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M Skrevet Januar 2, 2005 Share Skrevet Januar 2, 2005 Må si at jeg merka virkelig noe med nye 95 Cleanpower. Fortell mer! Ny superbensin? Dere husker vel Kampanjen til Hydro Texaco tidligere i år, der det ble gratis bensin på noen bensinstasjoner,gratis vask av bilen og billetter til danskebåten. Etter å ha brukt cleanpower en stund,merka jeg litt forskjell på bilen, eller kanskje det er bare meg, men V-Power er no dritt, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haldor Skrevet Januar 2, 2005 Share Skrevet Januar 2, 2005 Da er nok chipene til TS beregnet for 98 oktan. Han vil altså at det skal være 98 oktan på tanken når bilen blir chippet. Vanlig (standard) chip er for en variasjon av oktantall, 92-98oktan. Tenningstidspunkt og andre tenning/forbrenningsparametre har ett slingringsmonn for å sikre den vanlige bilist problemfri bruk. En tunet chip/motor er det motsatte, her blir parametrene optimalisert for et miljø med mye mindre slingringsmonn og du er "låst" til ett oktantall - for å kunne maksimere effekt ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haldor Skrevet Januar 2, 2005 Share Skrevet Januar 2, 2005 CleanPower og V-Power er bare vanlig bensin men kan ha en sammensetning som skal rengjøre dyser, redusere karbondannelser (sot) i forbrenningskammer/ventiler. Så hvis du har en motor som er utsatt for dette kan forskjellen merkes godt - hvis din motor allerede er ren og fin så er forskjellen lik null. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå