Gunnar Skrevet Januar 4, 2005 Skrevet Januar 4, 2005 Ønsker å kjøpe viskosekoblingen til kjølevifta på E34 med den lille sekseren (520i/525i, muligens også 518i). Mob: 913 00 261 Mail: gr@bmwguiden.no
BalleKnalle Skrevet Januar 4, 2005 Skrevet Januar 4, 2005 Ville ha kjøpt akkurat denne delen ny, har jeg vært deg... Er jo en slite del Ikke noe vits å kjøpe en gammel en, så viser det seg at den blir gåen etter noen måneder.. Mitt tips vertfall ... Hadde prob på E30´en med at motoren ble varm, skiftet til ny viskosekobling og luftet kjølesys så ble alt bra...+ at en bør sjekke om radiatoren trenger å skiftes... Blir som regel mye drit i den etter 10-15år
Gunnar Skrevet Januar 4, 2005 Forfatter Skrevet Januar 4, 2005 Alle deler "bør" jo være nye, men får jeg brukt vil jeg ha det. Vanlig "regel" er at de varer mellom 180.000-200.000km, så får jeg en billig brukt som ikke har gått så altfor langt kjøper jeg heller det. Om 15 år tror jeg ikke den har behov for en fungerende viskosekobling. Det er jo heller ikke noe kritisk, ihvertfall ikke nå på vinteren, så brukt funker nok bra. Så lenge det er nok væske i kjølesystemet har jeg ikke noe trøbbel med for varm motor, egentlig tvert om. Ved stillestand på sommertid blir det nok verre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå