Gå til innhold

hvor viktig er tuv papirer?

Kimkim
 Share

Anbefalte innlegg

Vel, så lenge ikke Biltilsynet svarer her så blir det jo bare antakelser. Men du kan godt få mine antakelser. Tipper du bør ha TÜV på vinger (pga. sikkerheten), store felger (spesielt ved forskjellig dim foran og bak) og senkesett. Har ikke hørt om noen som har måttet få fangere og slikt godkjent i vognkortet.

Men for all del, det er jo best å ha TÜV-papirer på så mye som mulig. Spesielt ting som lyktelister (kan dekke litt av lyset) og annet. Det fulgte til og med med TÜV-papirer til bakrutedekselet/spoileren min... (Rieger).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

leste en plass at spisse stylingdeler som kan skade myke trafikanter er ulovlig :) f.eks spisse frontspoilere! grillspyd :)

Hørte noe om at de hadde klaga på IS leppa som du får til E-30. kunne jo barbere hva enn som ligger på bakken :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja du får det vel med på felger også eller? men det jeg lurer litt på er om du trenger di tüv papirene får og få stylinga godkjent.. har kommet over et kitt i svergie og der følger det ikke med papirer.. noen som har kjøpt et styling kitt her i norge som har fått med tüv papirer eller ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Har nettop fått et stylingsett. Der var det med et TÜV hefte for hver del. Fikk også med TÜV hefte på felger, senkesett, blinklys, frontlykter og ratt.

Når jeg var på biltilsynet med senkingen måtte de se TÜV papirene mine. De sjekket ikke papirene på blinklysene. Rattet og felgene var ikke montert for anledningen, men der måtte de se papirer sa han. Han så og kjente på vingen, men spurte ikke etter papir på den, fikk heller ingen anmerkning for den. Fikk derimot beskjed om å legge mono viskeren ned på passasjersiden da denne var forstyrrende for sjåføren. Om stylingen er avrundet, ikke stikker ut samt ikke tar borti noen bevegelige dele/ bakken tror jeg ikke de sier noe, men det er en fordel å ha papirene i orden uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra...

Men det er mange rare plasseringer av sideblinklys på importbiler, og mange rare typer! På min forrige var det påmontert noe som BMW aldri har hatt i sitt sortiment, og de satt dessuten altfor langt oppe. Slikt er desverre ikke unormalt ved import.

Tror forøvrig det er et minstekrav om hvor langt opp sideblinklysene minst må være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...