Kimkim Skrevet Januar 5, 2005 Share Skrevet Januar 5, 2005 lurer litt på dette.. må du ha tuv godkjenelse på styling? Hvertfall hva må du ha tuv papir på? håper på noen svar.. mvh kim Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kimkim Skrevet Januar 6, 2005 Forfatter Share Skrevet Januar 6, 2005 er det ingen som vet noe om det eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Januar 6, 2005 Share Skrevet Januar 6, 2005 Vel, så lenge ikke Biltilsynet svarer her så blir det jo bare antakelser. Men du kan godt få mine antakelser. Tipper du bør ha TÜV på vinger (pga. sikkerheten), store felger (spesielt ved forskjellig dim foran og bak) og senkesett. Har ikke hørt om noen som har måttet få fangere og slikt godkjent i vognkortet. Men for all del, det er jo best å ha TÜV-papirer på så mye som mulig. Spesielt ting som lyktelister (kan dekke litt av lyset) og annet. Det fulgte til og med med TÜV-papirer til bakrutedekselet/spoileren min... (Rieger). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kimkim Skrevet Januar 6, 2005 Forfatter Share Skrevet Januar 6, 2005 oki takk.. prøvde og ringe til statens vegvesen i dag til og med dem var ikke sikre på det...noen som vet om noen steder på nettet der det kan stå noe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aguilera Skrevet Januar 6, 2005 Share Skrevet Januar 6, 2005 leste en plass at spisse stylingdeler som kan skade myke trafikanter er ulovlig f.eks spisse frontspoilere! grillspyd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kimkim Skrevet Januar 6, 2005 Forfatter Share Skrevet Januar 6, 2005 forløpig har jeg ikke planer om og sette på noe grillspyd da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Januar 6, 2005 Share Skrevet Januar 6, 2005 leste en plass at spisse stylingdeler som kan skade myke trafikanter er ulovlig f.eks spisse frontspoilere! grillspyd Hørte noe om at de hadde klaga på IS leppa som du får til E-30. kunne jo barbere hva enn som ligger på bakken Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Januar 6, 2005 Share Skrevet Januar 6, 2005 TUV bevis får du vel med når du kjøper senkesett, eksos anl (effekt), sorte lykter etc.. Det er vel bevis på at delene er kompitable med biltype og er testet og funnet sikker for bruk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kimkim Skrevet Januar 6, 2005 Forfatter Share Skrevet Januar 6, 2005 ja du får det vel med på felger også eller? men det jeg lurer litt på er om du trenger di tüv papirene får og få stylinga godkjent.. har kommet over et kitt i svergie og der følger det ikke med papirer.. noen som har kjøpt et styling kitt her i norge som har fått med tüv papirer eller ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Januar 6, 2005 Share Skrevet Januar 6, 2005 Akkurat på styling vet jeg ikke men du må ha tuv på senkesett, lykter osv for å få det godkjent... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remi Berg Skrevet Januar 15, 2005 Share Skrevet Januar 15, 2005 Har nettop fått et stylingsett. Der var det med et TÜV hefte for hver del. Fikk også med TÜV hefte på felger, senkesett, blinklys, frontlykter og ratt. Når jeg var på biltilsynet med senkingen måtte de se TÜV papirene mine. De sjekket ikke papirene på blinklysene. Rattet og felgene var ikke montert for anledningen, men der måtte de se papirer sa han. Han så og kjente på vingen, men spurte ikke etter papir på den, fikk heller ingen anmerkning for den. Fikk derimot beskjed om å legge mono viskeren ned på passasjersiden da denne var forstyrrende for sjåføren. Om stylingen er avrundet, ikke stikker ut samt ikke tar borti noen bevegelige dele/ bakken tror jeg ikke de sier noe, men det er en fordel å ha papirene i orden uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Januar 15, 2005 Share Skrevet Januar 15, 2005 Håper virkelig ikke de bryr seg om alle disse E-godkjenningene osv på bagateller som blinklys. Menmen, har jo alltids de oransje til å smelle på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Januar 15, 2005 Share Skrevet Januar 15, 2005 Husket en reportasje i Vi-menn en gang. De hadde renovert en gammel BMW. de fikk ikke godkjent den pga av at blinklysene satt noen cm feil på framskjærmene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Januar 15, 2005 Share Skrevet Januar 15, 2005 Bra... Men det er mange rare plasseringer av sideblinklys på importbiler, og mange rare typer! På min forrige var det påmontert noe som BMW aldri har hatt i sitt sortiment, og de satt dessuten altfor langt oppe. Slikt er desverre ikke unormalt ved import. Tror forøvrig det er et minstekrav om hvor langt opp sideblinklysene minst må være. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeT Skrevet Januar 15, 2005 Share Skrevet Januar 15, 2005 Ikke har jeg tuv papirer på senkesettet, blinklysene foran og på siden er heimesota, det samme med baqklyktene... regner med jeg sliter litt på eu godkjenninga da:P men den er ikke før i februar neste år! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå