BimmerKing Skrevet Januar 6, 2005 Share Skrevet Januar 6, 2005 Jeg skal bygge om en 316 til 318i. I den forbindelse skal jeg hente motoren fra en E28. Hva MÅ jeg ha med fra den for å få min til å gå. Motor, hjerne, ledningsnett til motor og bensinpumpe Er det evt noe mer jeg MÅ ta med? Må selvfølgelig bytte motorfester og bunnpanne.... Er litt grønn på dette med ombygging, derfor så tenkte jeg at jeg skulle prøve meg frem med noe som er såpass likt før jeg evt prøver noe verre Noen som kan hjelpe en stakkars amatør Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alex Skrevet Januar 6, 2005 Share Skrevet Januar 6, 2005 gir kasse å driverk hva me det?passer den gamle? jeg har ikke peiling men viss drivverket er kraftigere på 318 ville jeg ha tatt me dette litt kjipt å ikke kunne kjøre litt gris fordi da sitter du me mellomakslinen i fanget! hehe men jeg har ikke peiling på dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Januar 6, 2005 Share Skrevet Januar 6, 2005 Det er så liten effektforskjell på 316i og 318i at jeg ikke ville brydd meg om drivlinja. Det er sikkert stor sjanse for at det er den samme... Det kan sikkert være lurt å sjekke litt i ETK for å finne forskjellige delenummer fra de to bilene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet Januar 7, 2005 Share Skrevet Januar 7, 2005 Du trenger ikke mer enn du allerede har skrevet, girkassa fra 316 passer på 318i motorn den... eneste forskjellen på 318i motoren og 316 motoren er toppen og innsuget, det er helt lik blokk, (hvis det er den gamle typen 316 da, med forgasser... ) Min bil er også egentlig 316 forgasser Ekke mye 316 igjen der nei \:D/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerKing Skrevet Januar 7, 2005 Forfatter Share Skrevet Januar 7, 2005 Du trenger ikke mer enn du allerede har skrevet, girkassa fra 316 passer på 318i motorn den... eneste forskjellen på 318i motoren og 316 motoren er toppen og innsuget, det er helt lik blokk, (hvis det er den gamle typen 316 da, med forgasser... ) Min bil er også egentlig 316 forgasser Ekke mye 316 igjen der nei \:D/ Har spurt om det samme på BMWCCN-sidene, og der fikk jeg beskjed om at jeg måtte ha tank eller i det minste tankmåleren fra en i-bil?? Ellers skulle det være greit.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet Januar 7, 2005 Share Skrevet Januar 7, 2005 ja, det stemmer, tankmålern funker fra 316 men jeg har fuelcell vettu, glemte det, skal huske det neste gang... hehe, det letteste er å bytte til en i-tank da du må ha ei høytrykkspumpe som mater bilen din, og i i-tankene (er ikke sikker på om det er sånn i alle ) så er det ei lita pumpe som mater høytrykkspumpa.... så det letteste er nok å skaffe en tank og pumpe fra en 318i eller no.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerKing Skrevet Januar 8, 2005 Forfatter Share Skrevet Januar 8, 2005 Jeg fikk med pumpa utenfor tanken da..... Holder det med den? Noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet Januar 9, 2005 Share Skrevet Januar 9, 2005 før jeg fikk fuelcell-tank baki så brukte jeg originaltank og cosworthpumpe, da borra jeg hul i tanken, i den den laveste delen under og sveisa på en rørbit med samme dimensjon som røret inn på pumpa, og monterte pumpe under bilen, høytrykkspumpa måtte jo ha bensin inn hele tida for den bare "dytter", men dette var jo veldig hjemmemekk-måte å løse det problemet på da Men det funker... ps: hvis du skal gjøre dette så vær syyyyykt forsiktig med sveisinga, jeg tok av tanken, tømte den, fylte den opp med vann 2 ganger og så tente vi på for å sjekke at den var "død" og da smalt det og flammer stod alle veier, hehe.. så vær forsiktig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerKing Skrevet Januar 9, 2005 Forfatter Share Skrevet Januar 9, 2005 Takker så mye for svarene!!!! Får prøve meg frem..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet Januar 10, 2005 Share Skrevet Januar 10, 2005 Lykke til!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M-poweer Skrevet Juni 5, 2006 Share Skrevet Juni 5, 2006 Fikk du til pumpa uten å bytte tanken? Holder på med det samme, bygger om en 318 til en 325i.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mauro Skrevet Juni 5, 2006 Share Skrevet Juni 5, 2006 Hvorfor ikke bare selge bilen å kjøpe seg en 318 ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Juni 5, 2006 Share Skrevet Juni 5, 2006 Hvorfor ikke bare selge bilen å kjøpe seg en 318 ? Fordi da er halve poenget borte. Dette var for å lære seg å bygge om. Man forstår også sammenhengen MYE bedre da man gjør ting selv! Prøv, du kan spare masse penger i lengden! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gosh Skrevet Juni 6, 2006 Share Skrevet Juni 6, 2006 Hvorfor ikke bare selge bilen å kjøpe seg en 318 ? Fordi da er halve poenget borte. Dette var for å lære seg å bygge om. Man forstår også sammenhengen MYE bedre da man gjør ting selv! Prøv, du kan spare masse penger i lengden! Helt riktig. Har akkurat satt over en 318i motor i min 316i . MYE billigere, hvertfall da jeg har litt andre ting å bruke penger på.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerKing Skrevet Juni 6, 2006 Forfatter Share Skrevet Juni 6, 2006 Jeg gikk tom for tid jeg, så jeg kjøpte meg ny bil, og solgte hele sulamitten isteden. Nytt prosjkt kommer snart håper jeg. Må bare finne en plass å holde på først Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå