Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

8) hei ettertenning,

det eneste jeg kan anbefale deg er "vaskemaskiner/bad" som brukes av oljeindustrien,jobbet tidligere i et serviceselskap der vi demonterte "tool" som hadde stått flere mnd. i brønner og gav de en runde i vaskemaskinen og det var helt utrolig hva som kom ut "Spotless" nå vet jeg at de bruker mye høytrykk-tørris for den samme jobben så det kan jo være en ide å ringe rundt til oljeservice selskap og høre om de har gamle "bad/vaskemaskiner" liggende.prøv da med service selskap som jobber med downhole tools :wink:

• 2 weeks later...
Skrevet

Jeg bruker en maskinvask som de selger på Vitopan beregnet for varmtvanns- delevaskere . De selger den i 25 liters dunker og er billige. Men som alt som har med vasking av deler og sånt så kreves det varme i blandingen for å aktiviere den effektive prosessen i å løse opp og dissulere olje og skitt. Ofte må en også bruke en skumdemper som tilsettes i små mengder.

Slik ser det ut etter en runde oppi der :

En enkel delevasker for hjemmebruk kan lages med å kappe ett oljefat i 2 deler . Sette inn en rist , varmekolbe og termostat ifra utrangert varmtvannsbeholder ( gratis ) og bruke en 12 v sirkulasjonspumpe ifra Biltema til 179 kr. Funker glimrende !

tnDelevasker-by-EBB-web.jpg

postet av ebb på trim for eldre, tenkte eg skulle teste dette!

• 8 months later...
Skrevet

Hadde faktisk tenkt å lete frem denne tråden igjen selv, for i morgen skal jeg hente en gammel varmtvannsbereder med OK varmeelement. Så blir det forhåpentligvis noe gang på en slik ila vinteren hos meg.

Greit å ha :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...