Kjell Arne Skrevet Januar 12, 2005 Skrevet Januar 12, 2005 hei ettertenning, det eneste jeg kan anbefale deg er "vaskemaskiner/bad" som brukes av oljeindustrien,jobbet tidligere i et serviceselskap der vi demonterte "tool" som hadde stått flere mnd. i brønner og gav de en runde i vaskemaskinen og det var helt utrolig hva som kom ut "Spotless" nå vet jeg at de bruker mye høytrykk-tørris for den samme jobben så det kan jo være en ide å ringe rundt til oljeservice selskap og høre om de har gamle "bad/vaskemaskiner" liggende.prøv da med service selskap som jobber med downhole tools
Ettertenning Skrevet Januar 12, 2005 Forfatter Skrevet Januar 12, 2005 dette var ikkje dumt, jobber for aker kvaerner og bygger olje rigger så eg har en del kontakter som har en del kontakter du forstår! Takker
Ettertenning Skrevet Januar 27, 2005 Forfatter Skrevet Januar 27, 2005 Jeg bruker en maskinvask som de selger på Vitopan beregnet for varmtvanns- delevaskere . De selger den i 25 liters dunker og er billige. Men som alt som har med vasking av deler og sånt så kreves det varme i blandingen for å aktiviere den effektive prosessen i å løse opp og dissulere olje og skitt. Ofte må en også bruke en skumdemper som tilsettes i små mengder. Slik ser det ut etter en runde oppi der : En enkel delevasker for hjemmebruk kan lages med å kappe ett oljefat i 2 deler . Sette inn en rist , varmekolbe og termostat ifra utrangert varmtvannsbeholder ( gratis ) og bruke en 12 v sirkulasjonspumpe ifra Biltema til 179 kr. Funker glimrende ! postet av ebb på trim for eldre, tenkte eg skulle teste dette!
Ettertenning Skrevet Oktober 18, 2005 Forfatter Skrevet Oktober 18, 2005 hei tar oppigjen den haugamle tråden eg noen som har en slik til meg`? kan lage en sjøl men bare lurer på om det er noen som har en stående som ikkje blir brukt,
Gaute Skrevet Oktober 18, 2005 Skrevet Oktober 18, 2005 Hadde faktisk tenkt å lete frem denne tråden igjen selv, for i morgen skal jeg hente en gammel varmtvannsbereder med OK varmeelement. Så blir det forhåpentligvis noe gang på en slik ila vinteren hos meg. Greit å ha
Ettertenning Skrevet Oktober 18, 2005 Forfatter Skrevet Oktober 18, 2005 Noen her inne som har ei gammel men funksjonibel oppvaskemaskin til meg?` Til Gaute eg og vil ha p.s gi tilbakemeldinger om det blir bra da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå