cmn Skrevet Januar 7, 2005 Share Skrevet Januar 7, 2005 Hvilke plugger bør jeg bruke på denne bilen? Hva er originalt? Noen som har andre anbefalinger/ gode erfaringer å dele? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Januar 7, 2005 Share Skrevet Januar 7, 2005 NGK er alltid bra, på alt! Desverre kan de være litt kinkige å få tak i, men de finnes rundt forbi. Typisk på større Statoilstasjoner og hos skikkelige bilrekvisitasjapper. Fikk desverre ikke tak i NGK til min M20 da jeg var hjemme i jula (ganske spesiell type til sekserne... de hadde fire stykker et sted, men jeg trenger jo seks...), og da hasta det, så jeg gjorde et forsøk med Denso fra BilXtra. De har fungert bra så langt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 323i E36 Skrevet Januar 7, 2005 Share Skrevet Januar 7, 2005 Bruker Denso, både på sykkelen og bilen. Har vel ikke merket noe negativt med de, men heller ikke noe positivt uten at de gjør jobben sin Kan hende du merker litt forskjell viss du kjøper såkalte iridium plugger (skal holde lengre, tåle mer varme etc.). Kjøpte slike på sykkelen og tror jeg kommer til å kjøpe på bilene mine i ettertid (kan ikke si om jeg merket forskjell på sykkelen, da det var det første jeg byttet på den etter kjøp). Koster riktignok en god del mer. Tror jeg betalte nesten 900 for 4 plugger til sykkelen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Januar 7, 2005 Share Skrevet Januar 7, 2005 Gs bildeler selger original BMW tennplugg for 34,- +mva pr. stk.(regner med at bilen din har kat. 87--> ) Tennplugg 83--> (u/kat) 29,- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cmn Skrevet Januar 7, 2005 Forfatter Share Skrevet Januar 7, 2005 Det er opprinnelig katalysator på bilen, men den er fjernet. Tenker litt på NGK-plugger. Noen som vet hvor mye de koster omtrent? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Januar 7, 2005 Share Skrevet Januar 7, 2005 Gjennom hele sortimentet varierer det veldig, men tipper mellom 50,- og 80,-/stk til din bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 323i E36 Skrevet Januar 7, 2005 Share Skrevet Januar 7, 2005 Nå jeg skjønner hvor kostbare pluggene til sykkelen var, når dere sier hva en original plugg til bil koster Skiller ca 200,- stk vettu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Januar 7, 2005 Share Skrevet Januar 7, 2005 Det finnes veldig dyre originale plugger til bil også. Varierer fra modell til modell. Sjekka priser på NGK for en med en Audi S4. Det var type 250,-/stk... uten at jeg husker prisen nøyaktig. Det har visst med bytteintervallet å gjøre. Noen biler har visst 70.000km mellom byttene... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remy Sandvik Skrevet Januar 7, 2005 Share Skrevet Januar 7, 2005 Mener jeg betalte ca 60 kroner pr stk for ngk til min M40! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jwschenk Skrevet Januar 8, 2005 Share Skrevet Januar 8, 2005 Jeg ble fortalt av en motor mekaniker med god peiling!! at ngk er for japse biler. bosch for tyskere og champion til amerikanere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Januar 8, 2005 Share Skrevet Januar 8, 2005 Når jeg har kjøpt orginale tennplugger hos BMW forhandleren har jeg fått NGK-plugger som også er merket med BMW. Har forøvrig aldri hørt noe negativt om NGK så dette er nok et godt valg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Januar 9, 2005 Share Skrevet Januar 9, 2005 Jeg ble fortalt av en motor mekaniker med god peiling!! at ngk er for japse biler. bosch for tyskere og champion til amerikanere Bare tull! Det er jo det som er så ille (og ironisk) for alle amcar-entusiaster, at NGK er det suverent beste, slik at de faktisk må kjøre med asiatiske plugger for å få ting til å fungere! Far må f.eks. ha NGK på Norton Commandoen sin (sykkel). Champion sine går rett i vasken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjirn Skrevet Januar 9, 2005 Share Skrevet Januar 9, 2005 M40? Er ikke det e36 da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Januar 9, 2005 Share Skrevet Januar 9, 2005 316, 318I E30 har M40 motorer.. (88-->) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå