Gå til innhold

Williams klarer ikke å velge


BalleKnalle
 Share

Anbefalte innlegg

Williams klarer ikke å velge

Ifølge lagsjef Sir Frank Williams var Antonio Pizzonia så og si klar som andrefører, helt til Nick Heidfeld kom inn i bildet. Han presiserer at ledelsen må ha mer tid på seg for å avgjøre dette vanskelige spørsmålet.

- Nicks ankomst og testing var ikke noe vi hadde forespeilet oss, vi var komfortable med å ha Antonio i 2005 men vi mente det var fornuftig å se på en rival i tilfelle det var bedre førere der ute. Dersom Nick ikke hadde vært en så åpenbar kandidat hadde vi bekreftet Antonio allerede. Vi mener han er så god.

Det som imidlertid synes å tale imot for Pizzonia er Mark Webber. Australieren, som allerede har blitt et ikon innad i Williams, liker ikke sin tidligere lagkamerat fra Jaguar og har ved flere anledninger kommet med svært negativ omtale av brasilianeren. Dessuten ryktes det at BMW svært gjerne vil ha med landsmann Nick Heidfeld. Avgjørelsen om andrefører vi bli tatt før lansering av FW27 31 januar.

Følg med på www.formel1.no

kachel_f1_en.gif

Gunnar - Edit: Omgjort til nyhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hadde Ralf uttalt:

Toyota et bedre alternativ enn Williams

Ralf Schumacher mener han har bedre muligheter til å bli verdensmester med sin nye arbeidsgiver Toyota enn hos Williams.

- Definitivt. Der er mange kapable folk hos Williams, men det er fortsatt et veldig lite selskap. Og alt avhenger egentlig av to mennesker, Frank (Williams) og Patrick (Head) og de er ikke av de yngste lenger og de har ikke med seg en bilprodusent som støtter opp økonomisk.

Schumachers manager Willi Weber er opptatt av å få Toyota til å bygge laget rundt sin nye fører, men Ralf er mer nøktern til dette og understreker at dersom dette skal skje må han først være jevnt raskere enn sin nye lagkamerat Jarno Trulli, som ikke akkurat går for å være noen sinke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror Ralf skal slite. Tror egentlig han på mange måter har gjort sitt i F1. Han har ikke overbevist de siste to årene. Men for all del, det kan jo snu. Og man skal nok ikke kimse av Toyota. De har en stor fordel siden de kjører hele showet selv. I likhet med Renault og Ferrari.

Men litt rart at han sier at BMW ikke støtter opp økonomisk. Ville ikke trodd Williams ville hatt ny kontrakt ut 2009 hvis de var en dårlig samarbeidspartner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men litt rart at han sier at BMW ikke støtter opp økonomisk. Ville ikke trodd Williams ville hatt ny kontrakt ut 2009 hvis de var en dårlig samarbeidspartner?
Det kan jo godt hende han mener at BMW ikke støtter opp økonomisk overfor ham selv som fører. Tror nok BMW støtter opp rundt bilen og teamet. Men det får vi nok aldri vite......
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir sikkert de to ja...

"On the second day of testing at Jerez de la Frontera, BMW WilliamsF1 Team drivers Mark Webber and Nick Heidfeld continued to set the pace." :?:

Så kommer dette lengre ned på sida.... :?

Nick Heidfeld, who is under consideration for the second race seat in 2005, focussed on set-up work. The German completed 80 laps, setting a best time of 1:16.745 minutes.

De brukte forresten FW26 på testingen.. Ikke FW27 som blir 2005 mod.. Blir vel stor show den 31.jan., både bil og førere blir avslørt... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste nytt fra Jerez:

Day three at Jerez - Antonio Pizzonia joins Mark Webber

On the third day of testing Antonio Pizzonia joined the BMW WilliamsF1 Team's official race driver, Mark Webber, as preparations for the new season continued.

Conditions at the Spanish track were cooler than on Monday and Tuesday, with temperatures reaching no more than 15°C, however there was bright sunshine, and little wind, throughout the day.

After two days of testing, BMW WilliamsF1 Team test driver, Nick Heidfeld, took a well-deserved break, as Antonio started test work for the first time this year.

Mark continued with tyre evaluations for the BMW WilliamsF1 Team's tyre partner, Michelin, completing 72 laps on his way to setting the fastest time of the day, 1:16.437 minutes. This is the third successive day that the BMW WilliamsF1 Team has topped the timesheets.

Antonio focussed on set-ups, the Brazilian completing 64 laps and posting a best time of 1:17.675 minutes.

Tim Newton (Test Team Manager, WilliamsF1): "Antonio Pizzonia joined Mark Webber at Jerez today for his first test session of 2005. Unfortunately, however, we experienced a number of technical problems which prohibited Antonio from running at full pace. Mark achieved the quickest time of the session while concentrating on tyre evaluations with Michelin in the interim FW26. Nick Heidfeld will join Antonio tomorrow for the penultimate day of the test.”

Tider:

1. M. Webber BMW WilliamsF1 Team 1:16.437

2. K. Raikkonen West McLaren Mercedes 1:16.831

3. A. Wurz West McLaren Mercedes 1:17.133

4. F. Montagny Mild Seven Renault F1 Team 1:17.453

5. J. Button Lucky Strike B.A.R. Honda 1:17.510

6. A. Davidson Lucky Strike B.A.R. Honda 1:17.602

7. A. Pizzonia BMW WilliamsF1 Team 1:17.675

8. M. Gené Scuderia Ferrari Marlboro 1:18.190

9. R. Schumacher Panasonic Toyota Racing 1:18.197

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser da bra ut, men Schumi og Barri ser ikke ut for å ha vært utpå. Hvem er A. Wurz og F. Montagny? Testførere?

La oss heller ikke glemme at Williams var best/veldig bra på mange Jerez-tester før sesongen i fjor også. Det hjalp desverre lite...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...