Gå til innhold

Politi --> beslaglegge førerkort. Nok med én?


cmn
 Share

Anbefalte innlegg

Hvordan er egentlig det der med at politiet må minst to i bilen for å beslaglegge førerkort osv. Stemmer det? Hvor står det? Noen som vet, eller som kan hjelpe meg å finne det? Dette er slik som kan være greit å vite! Ble stoppa av "onkel" i går, men slapp unna. Han var alene i bilen, men sa han kunne tatt lappen. Stemmer det? Mener å huske at de må være to, men turte ikke blånekte på det ettersom han ikke tok lappen uansett. Da hadde det nok blitt diskusjon ja! :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De må ha bevis, to tjenestemenns observasjoner regnes som bevis, kun en tjenestemanns påstand er for tynt - blir påstand mot påstand.

Derimot kan en enslig tjenestemann (ikke bland med sivilstatus ;) ) ta deg alene hvis han har video/fartmåling på deg fra bilen, f.eks via PolicePilot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de kan få til ganske mye fordi om at de er alene.

Har sett flere laserkontroller der det er kun en tjenestemann til stede (han samme som måler og eventuelt stopper biler) og det eneste beviset han har er en måling fra laseren sin som ikke er knyttet til din bil på noen måte. Alikevel er dette nok til å bøtelegge folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en sånn advarsel av no slag. Det ble notert bil og navn og greier, en slags rapport, som ble registrert innenfor Hedmark politidistrikt. Forsvinner den også etter 2 år(?) slik som forenklet forelegg gjør? Denne "rapporten" ble kun registrert i Hedmark politidistrikt sa han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...