knp86 Skrevet Januar 15, 2005 Share Skrevet Januar 15, 2005 Han som satt i bilen her gikk bare rett ut av bilen etterpå, ingen personskade. bilen sklei 150m på taket. Jevlig synd for det var en utrolig tøff bil. Dodge ram viper srt10 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Januar 15, 2005 Share Skrevet Januar 15, 2005 Typsik amerikanske store biler... Havner de på taket er de en dødsfelle! Da får du plutselig tonnene i mot deg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Januar 15, 2005 Share Skrevet Januar 15, 2005 Typsik amerikanske store biler... Havner de på taket er de en dødsfelle! Da får du plutselig tonnene i mot deg. Gikk du glipp av linja som sa at "han som satt i bilen her gikk bare rett ut av bilen etterpå, ingen personskade"? Hvordan bilen ser ut etter et krasj er urelevant så lenge personen(e) inni er ok. Men det er jo ingen hemmelighet at mange amerikanske biler er dårlig bygd med tanke på kollisjons/deformasjonssoner osv. F.eks Ford Excursion har jo (mye!) dårligere statistikk enn MINI. Men om en MINI og en Excursion hadde smelt sammen i 100 vet jeg hvilken bil jeg ville vært i. Smeller man i en fjellvegg er derimot historien plutselig en annen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Januar 15, 2005 Share Skrevet Januar 15, 2005 Jo fikk med meg det... Men poenget var at kjører du en Suburban e.l. og havner på taket, så får du 3501kg oppå deg.. Mange av bilene er dårlig konstruert for takvelt. En bekjent av far min døde i takvelt med amerikaner... Så hvis jeg skal svare på overskriften så ja; flaks så det holder... Som du sier Gunnar... Mini mot en stor Excursion har vel ikke vært noe særlig.... Hørte om en historie med en slik Scania krokløfter (de er vel sinnsykt tunge med full last). Hvis en personbil og en slik Scania fronter i 80km/t (begge har 80), så vil Scania´n fortsette i ca. 70km/t med personbilen som plog... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
1985-e30 Skrevet Januar 15, 2005 Share Skrevet Januar 15, 2005 skam så flaks...!! tror de fleste andre ganger ville en ha dødd ved slike uhell,.... som sagt amerikanere er ikke kjent for å ha de kraftigste takene... mange amerikanere kan du jo choppe taket på uten å forsterke noe i taket før du drar til biltilsynet med det... for de har ikke noe beskyttelse der originalt.. særlig gamle pick-uper... Å, mini er foresten noe av det råeste du kan kjøre.. hadde en engang, før jeg fikk lappen... det er jo akkurat som en Go-cart.. var en -71 modell Austin Mini 1000, ikke akkurat sinnsykt med hester... men god bil... når jeg selger Bmw'en blir det Mini... Klart!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diesel power Skrevet Januar 15, 2005 Share Skrevet Januar 15, 2005 FLAKS!!! Så tydeligvis ikke "først & sist" igår. En professor som hadde forsket på flaks og uflaks. Det var veldig oppklarende og enkelt forklart. Ett eksempel var da han spurte vedkommende som var blitt truffet av lynet og overlevd 5ganger, om han følte at han har hatt flaks. Han svarte selfølgelig "ja". Hvorpå "professoren" bare komenterte at :"du er tross alt truffet av lynet 5ganger, flaks?" Det var litt morsom vrid på hele oppfatningen av flaks og uflaks. Hadde faktisk klart å lage en ligning på greia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeT Skrevet Januar 16, 2005 Share Skrevet Januar 16, 2005 Var det den som gikk rundt på halhjemsveien knp86? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knp86 Skrevet Januar 16, 2005 Forfatter Share Skrevet Januar 16, 2005 Var det den som gikk rundt på halhjemsveien knp86? stemmer det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ØyvindB Skrevet Januar 16, 2005 Share Skrevet Januar 16, 2005 Hvis du gruser bilen din helt og totalt så har du jo hatt UFLAKS! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Januar 16, 2005 Share Skrevet Januar 16, 2005 Riktig det, Øyvind. Og visst du kommer ifra det uten skader har du hatt flaks. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ØyvindB Skrevet Januar 16, 2005 Share Skrevet Januar 16, 2005 Du har jo fremdeles hatt uflaks. Bilen er vraket og du er sansynligvis mer rysttet enn bilen som kom bak/forran deg som IKKE har kjørt av veien.. Evt. Ola som sitter hjemme å ser TV. Du må dessuten betale tusenvis til forsikringsselskapet ditt.. Så uflaks har du. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Januar 16, 2005 Share Skrevet Januar 16, 2005 Hell i uhell kalles det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå