HenrikE30+ Skrevet Januar 17, 2005 Share Skrevet Januar 17, 2005 Ja, kan jeg...? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Januar 17, 2005 Share Skrevet Januar 17, 2005 Såklart du kan, Henrik! Men jeg flytter tråden til Bilder/Filmer/Showoff. Du får skrike ut hvis du vil ha et album i brukergalleriet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Januar 17, 2005 Share Skrevet Januar 17, 2005 Flere bilder av bilen din. Utrolig strøken bil gitt, men jeg har én ting å utsette - du skulle fått på sideskjørt som bygde litt mer ut i stil med frontfangeren (kanskje bakfanger også?). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenrikE30+ Skrevet Januar 17, 2005 Forfatter Share Skrevet Januar 17, 2005 ... derfor blir det følgelig en del kluss... Den posten skulle egentlig vært lagt der man spør om å få sitt eget brukergalleri. Jeg har lett og lett etter hvor DENNE posten ble av, fant den ved REN tilfeldighet:) Jeg regner med at jeg blir flinkere etterhvert:) Men! Det var i alle fall brukergalleri jeg var interessert i ja. Takker for kommentarer ang. bilen min:) Jeg må si meg helt enig med dere som nevner de litt ugunstige linjene nederst på bilen - det ser bedre ut i virkeligheten, men likevel... Problemet er bare at jeg ikke klarer å finne noe som passer. Alpina leverte jo disse bilene med KUN frontspoileren og en liten lippe på baklokket. Si ifra om dere ser ett eller annet som kan passe. Jeg liker tidsriktige, relativt diskrete og helhetlige løsninger:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Januar 17, 2005 Share Skrevet Januar 17, 2005 ... derfor blir det følgelig en del kluss...Den posten skulle egentlig vært lagt der man spør om å få sitt eget brukergalleri. Jeg har lett og lett etter hvor DENNE posten ble av, fant den ved REN tilfeldighet:) Jeg regner med at jeg blir flinkere etterhvert:) Men! Det var i alle fall brukergalleri jeg var interessert i ja. Hehe. Det skal ikke være lett. Forumet er faktisk ganske logisk, men når du er vant med BMWCCN-forumet er det jo ganske annerledes. Og det ble vel ikke bedre av at jeg flyttet tråden. Men tror de fleste er enige om at dette fungerer ganske bra når man vet hvordan det brukes. Går du hit og scroller ned til "Tips til bruk av forumet", så er spesielt pkt. 1 og 2 interessant for den daglige bruken. Har opprettet et album til deg her: http://www.bmwguiden.no/album/?id=HenrikE30 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenrikE30+ Skrevet Januar 17, 2005 Forfatter Share Skrevet Januar 17, 2005 Så flott! Og så så fort det gikk!!! Det var service får'n si:) Takker og bukker! Som sagt, jeg lærer sikkert etterhvert:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerKing Skrevet Januar 18, 2005 Share Skrevet Januar 18, 2005 Velkommen hit du også, Henrik. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Januar 18, 2005 Share Skrevet Januar 18, 2005 Jøss! Faktisk i gang og alt allerede. Tøft. Det er jammen ikke snakk om mye om og men og hvis at og tenk om og tre års planleggingsfase når Henrik bygger bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerKing Skrevet Januar 18, 2005 Share Skrevet Januar 18, 2005 Dette er IKKE Henrik sin motor, da den står i originalbilen enda. Dette er vel og merke tilsvarende motor da... Denne ble senket i for å se hvor "god" plass det er i motor-rommet på E28. Å der er det jaggu trangt! Så Henrik har MYE godt arbeid foran seg før denne ruller på veien.... Men Henrik får det nok til... \:D/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Januar 18, 2005 Share Skrevet Januar 18, 2005 Hehe. Ordner seg vel det. Skulle hatt en slik i femmeren min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjirn Skrevet Januar 18, 2005 Share Skrevet Januar 18, 2005 ... derfor blir det følgelig en del kluss...Den posten skulle egentlig vært lagt der man spør om å få sitt eget brukergalleri. Jeg har lett og lett etter hvor DENNE posten ble av, fant den ved REN tilfeldighet:) Jeg regner med at jeg blir flinkere etterhvert:) Men! Det var i alle fall brukergalleri jeg var interessert i ja. Takker for kommentarer ang. bilen min:) Jeg må si meg helt enig med dere som nevner de litt ugunstige linjene nederst på bilen - det ser bedre ut i virkeligheten, men likevel... Problemet er bare at jeg ikke klarer å finne noe som passer. Alpina leverte jo disse bilene med KUN frontspoileren og en liten lippe på baklokket. Si ifra om dere ser ett eller annet som kan passe. Jeg liker tidsriktige, relativt diskrete og helhetlige løsninger:) Ang sideskjørt, har du tenkt i de "originale" baner der? jeg tenker på Mtech2 f.ex... De er jo forsåvidt tidsriktige og diskre.. og ser veldig bra ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenrikE30+ Skrevet Januar 19, 2005 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2005 Heisann Kai! Hvordan går det? Gikk ikke det seg til forstod jeg utifra MSN? E30en da? Bjirn! Skjørtene jeg har nå er faktisk org. på 1988 og videre 325i Touring... M-Tech 2 vil nok ikke passe hverken fysisk (må tilpasses i alle fall) eller rent stilmessig. Egentlig er jeg passe fornøyd med "stuket" på bilen. Der er faktisk en god grunn til at bilen min IKKE er modellen etter '88 (faceliften), jeg liker den "basis-looken" som er på gamle E30er. Synes det hele er litt mer rått og racingpreget:) Smak og behag. Tenker på det glade 70-tall når jeg ser racingrigged E21 og E30... Gunnar! Det er faktisk ikke så store problemt å få en slik motor i en E34:) 1. Du kjøper et fint 750i objekt fra Tyskland 2. Du flytter over delene til E34en din 3. Du kjører med med din nye, råe, heftige, raske, bensinslukende, dekketende monsterE34 Det er nesten FOR enkelt å bygge E34 til 550i med deler fra 750i, de deler jo nesten alt - massevis av plug-and-play. Det stod forresten en 550iA tilsalgs på mobile.de her forleden, tror det var 3900 Euro selger skulle ha for den, godkjent og alt:) Den så ut som hvilken som helst 520i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjirn Skrevet Januar 19, 2005 Share Skrevet Januar 19, 2005 om du føler for å lese hva andre syns om den bilen din, så har den blitt omdiskuter på bilforumet... http://www.bilforumet.net/showthread.ph ... eneste+e30 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Januar 19, 2005 Share Skrevet Januar 19, 2005 Gunnar!Det er faktisk ikke så store problemt å få en slik motor i en E34:) 1. Du kjøper et fint 750i objekt fra Tyskland 2. Du flytter over delene til E34en din 3. Du kjører med med din nye, råe, heftige, raske, bensinslukende, dekketende monsterE34 Det er nesten FOR enkelt å bygge E34 til 550i med deler fra 750i, de deler jo nesten alt - massevis av plug-and-play. Det stod forresten en 550iA tilsalgs på mobile.de her forleden, tror det var 3900 Euro selger skulle ha for den, godkjent og alt:) Den så ut som hvilken som helst 520i Hehe. Det er mye likt på E32 og E34 ja. Men så er det kunnskapene, plassen og pengene da. Lånekassen har desverre ikke ekstrastipend for V12-konvertering av 520-er... Det måtte blitt et sommerprosjekt litt frem i tid i så fall, men det vil vel fort koste en del tusenlapper selv om man gjør det selv. Har du noen formening om hvor dyrt det typisk ville blitt bortsett fra prisen på donorbilen? Jeg har null erfaring eller formening om hva som kreves på et slikt prosjekt, men det hadde sikkert vært utrolig moro å prøvd på noe slikt. Måtte fått med meg far. Han har alt av verktøy, elektrisk heis i taket (650kg), og bra peiling, så det burde vært mulig å få det til. 750er i Tyskland er jo rimelig billige. Alt fra 1000 euro og oppover, men de ligger stort sett på rundt 200.000km. Vet ikke hvor langt disse tolverne holder... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenrikE30+ Skrevet Januar 20, 2005 Forfatter Share Skrevet Januar 20, 2005 bjirn! Takker for den linken:) Litt artig å se hva folk skriver om bilen min... Det var MYE diskusjon om hvilke felger den har, INGEN hadde rett. Hehe... Har forresten glemt å fjerne den annonsa - den er i alle fall ikke solgt! Satte den tilsalgs bare for å sjekke responsen. Den var overveldene, men som vanlig ingen som hadde pengene klar... Nå i vinter blir bilen gjenstand for enda mer bygging, og selv om motoren beholdes foreløpig blir den nok hakket vassere i understell, bremser og ikke minst eksosanlegg. Vi forsker litt på eksosteorier og nå kommer et par resonanskammer og differensierte rørdiametere på plass:) Skal bli artig å se hvordan det påvirker motorens karakteristikk. Gunnar! Dette syns jeg du skal gjøre!!! Hvor i landet holder du til forresten? Jeg kan jo trå til og hjelpe deg:) Pris er vanskelig å si noe om på stående fot, men jeg tror ikke det trenger å bli så veldig ille faktisk. De eneste utgiftene foruten innkjøp av 750i er jo slitedeler som foringer, bremser osv. Et litt OK oppsett av dempere og fjærer, noen skikkelige felger og et bra esksosanlegg så har du en rå bil. 0-100km/t på ærlige 6 sek. tror jeg er mer enn realistisk:) For å si det slik! Forstilling: Passer i sin helhet (bortsett fra et par små stag) på 5eren! Bakstilling: Passer! Dempere: Passer! Fjærer: Passer! Interiør: Framsetene passer, tror også baksetene vil passe med små modifikasjoner! ++++++ Veldig, veldig, veldig mye som passer. Dette er faktisk mitt neste prosjekt etter E28en tror jeg. Siden det er såpass "enkelt" vil det bare ta noen få uker/måneder (kommer an på innsats) iløpet av en vinter. Når det gjelder motoren og holdbarheten generelt på disse bilene kan jeg ikke si annet enn at jeg er SUPERIMPONERT! Jeg har nå kjøpt totalt 4 750er i løpet av en 4-årsperiode og har kikket på mange. Eks. Den ene jeg har nå har gått 338.000km! Vet du hva? Det er ikke engang slitasje på kammen! Motoren er god for 200K til. Uten problem! Deler er dyrt, men du kan jo surfe litt her for å få litt info om disse motorene/bilene http://bmwe32.student.utwente.nl/ Denne motoren har jo et veldig beskjedent effektuttak i forhold til slagvolum, og det er en av grunnene til at de holder lenge. En annen grunn er at de sjeldent er grisekjørt. Jeg mener V12ene har et ufortjent dårlig rykte - dette er en KJEMPEMOTOR (bokstavelig talt ) En annen, tøff, ting er at tyskleverte 750er etter 1990 hadde gromme bremser! 324mm med 4-pot kalippere! Bolt-on på din 5er:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå