Tech9 Skrevet Januar 20, 2005 Share Skrevet Januar 20, 2005 Jeg har en -89 E34 535i som er ombygd til -92 M5 (ikke av meg). Alt av drivverk skal være byttet, men så lurer jeg på noe.. Den sperrer på 6200 omdreininger, og d stemmer jo ikke med en original M5, som har max effekt på 6900..og turtallet virker nesten unaturlig lavt ved vanlig kjøring også. Speedon viser NOE for mye.. Hva er feil? Er d bare speedon å turtellern som viser feil eller kan d være noe annet? Hjernen kanskje? D er power i massavis så det virker som alt av krefter er tilstede, dette har jeg fått bekreftet av flere.. Håper noen kan svare Bernt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E63 Skrevet Januar 21, 2005 Share Skrevet Januar 21, 2005 Jeg har en -89 E34 535i som er ombygd til -92 M5 (ikke av meg). Alt av drivverk skal være byttet, men så lurer jeg på noe.. Den sperrer på 6200 omdreininger, og d stemmer jo ikke med en original M5, som har max effekt på 6900..og turtallet virker nesten unaturlig lavt ved vanlig kjøring også. Speedon viser NOE for mye.. Hva er feil? Er d bare speedon å turtellern som viser feil eller kan d være noe annet? Hjernen kanskje? D er power i massavis så det virker som alt av krefter er tilstede, dette har jeg fått bekreftet av flere.. Håper noen kan svare Bernt Hei Du skriver alt av drivverk er byttet,vil tro noe så viktig som motoren også er byttet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tech9 Skrevet Januar 23, 2005 Forfatter Share Skrevet Januar 23, 2005 Nei, jeg ville bare ha en 535 med M5 drivverk... Selvfølgeli er motoren byttet.. Forøvrig er også instrumentene og interiøret fra M5, det eneste som mangler er vel Nürnburgringpakken.. Men NOE er ikke helt som det skal ettersom turtelleren viser bare 6200 omdreininger når sperra slår inn.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Januar 24, 2005 Share Skrevet Januar 24, 2005 Hva med chip/hjerne da? 6250rpm er vel originalsperra på 535en? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tech9 Skrevet Januar 24, 2005 Forfatter Share Skrevet Januar 24, 2005 Ja, det var det jeg lurte på om det kunne være ja.. Mye jobb med å skifte den da? Evt kostbart kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Januar 24, 2005 Share Skrevet Januar 24, 2005 Merkelig hvis den ikke er byttet allerede da. Hjerne pleier jo følge med når man handler motor/gir/ledningsnett. Og ja, hjerne koster jo noen tusenlapper. Sjekk serienummeret/delenummeret på den i bilen din først, for å forsikre deg om hva det er som sitter i den. Er det 535-hjernen kan du jo alltids prøve å få tak i en M5-hjerne brukt, men vet ikke hvor lett det er. På min E34 ligger hjernen i en plastboks i motorrommet på bilens høyre side, mot torpedoveggen (4 stjerneskruer). Den sitter i noen sloter, så den er lett å ta ut, men du klarer sikkert se delenummeret uten å ta den ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tech9 Skrevet Januar 25, 2005 Forfatter Share Skrevet Januar 25, 2005 Må vel gå igjennom å se litt ja, men jeg snakket akkurat med en kamerat av meg med litt mer peiling enn det jeg har, og han mente at 535-hjernen ikke ville fungere mot M5 motoren pga totalt forskjellig innsprut..? Menneh..noe er galt, og jeg vil ha det fixa, så jeg sjekker ALT! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå