Gå til innhold

318i som er morgengretten. Startvansker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag tidlig var det ikke noe håp. min kjære 318i fra 87 ville ikke starte. Symptomene er som følger:

når jeg starter uten å gi gass starter motoren og går i kanskje 5 - 10 sekunder før den går ned i veldig lavt turtall og til slutt stopper. Prøver jeg å gi gass dør den momentant. Prøver jeg å gi godt med gass når jeg starter smeller det rimelig bra ut fra et eller annet sted i nærheten av luftfilteret.

Det var lite bensin på tanken i natt, og væromslag fra mildt til kaldt, så kondens var det første jeg tenkte på. Fyllte på 10 liter bensin og kondensfjerner uten at det hjalp.

Noen som har tips til hvor jeg kan starte å feilsøke?

Kan også si at jeg har en kjølevæskelekkasje som jeg ikke finner ut av helt. Ser ut som om det er i nærheten av termostathuset siden det blir fuktig. Har noen bilder her hvis det kan hjelpe. Har hele tiden etterfyllt kjølevæske, nærmere en liter i døgnet, så det bør ikke ha vært noe problem.

Anyone?

Skrevet

Hei

Kan høres ut som falsk luft. Kjøp deg en boks startgass, prøv å starte bilen eventuell alier deg med en kompis. Sprøyt startgass på alle slanger, klemmer,pakninger osv som har med innsuget å gjøre, mellom topp og luftmengdemåleren.

Hører du en merkbar endring i tomgansgturtallet har du en falsk luft lekkasje der du sprøytet gassen sist.

Dette er et av mange forslag... Lykke til

Lars

Skrevet

Skal få testet dette, men det virker jo rart om dette skulle skje så brått fra en dag til en annen. Bøyde og bendte på alle rør og ledinger for å se om noe var løst, men det hjalp ikke

Eneste forskjellen inatt fra tidligere netter, bortsett fra væromslaget, var at bilen sto i en bakke, ikke på flata.

Skrevet

Har nå fått brukt formiddagen til å ha hodet under panseret på E30'en som ikke ville starte igår. Tror jeg har klart å finne feilen og de som satset på falsk luft har antagelig vunnet potten.

Sånn det ser ut for meg er det spjeldet som sitter oppå luftfilteret som er synderen. det er lokket som sitter på undersiden løst. Vet ikke om det kanskje skjedde når det smalt inni der forleden dag, men når jeg satt på lokket igjen fikk jeg ihvertfall start på bilen. Den går ikke på tomgang, men med en del gass klarer jeg å holde liv i den.

Har noen bilder jeg skal få lagt ut senere idag

Fant også helt klart kilden til kjølevannslekkasjen min... heldigvis noe som kan løses med en ny slangeklemme, i verste fall en ny radiatorslange.

Prøvde også å koble fra kaldstartsdyse-kontakten, og da var det ikke noe liv, så det tyder vel på at den fungerer.

Så kommer spørsmåle, skal jeg gidde å prøve å lime på lokket? Det er jo alu så burde jo kunne limes, men kanskje like greit å få tak i en ny del. Spørs bare om jeg klarer det nå så sent på en lørdag til en fornuftig pris.

Skrevet

Nå har jeg lagt ut noen bilder på serveren min av det jeg tror er kilden til problemet mitt:

http://www.kyrre.com/temp/innsug/

Noen som har innspill?

Må vel prøve å få tak i et nytt spjeld. Noen som kan gi meg det korrekte navnet på denne delen?

Som man kan se på et av bildene er det ikke så vanskelig å se hvor kjølevæsken min forsvinner...

Skrevet

Den har bare smelt 2 ganger nå etter at den slet med å starte.

Får prøve å lime, evt skaffe en ny luftmengdemåler fra nærmeste høgger eller noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...