Gå til innhold

er det lov å kjøre park/ grøft belysning?

jcvold
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er jo påbudt med kjørelys i norge..

Dvs at grøftelys/tåkelys bare skal brukes ved dårlig sikt og tåke.. og at hovedlys alltid skal brukes.

Tror nok det at hvis du blir stoppet av rett "politiet" og kjører park og grøftlys så får du bot..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo påbudt med kjørelys i norge..

Dvs at grøftelys/tåkelys bare skal brukes ved dårlig sikt og tåke.. og at hovedlys alltid skal brukes.

Tror nok det at hvis du blir stoppet av rett "politiet" og kjører park og grøftlys så får du bot..

Stemmer ikke helt det du sier der. Det stemmer at det er påbudt med kjørelys, men kurve/tåkelys kan også defineres som kjørelys. Derfor er det lov å kjøre med tente parklys + kurvelys.

Reglene for lysbruk er endret på en god del de siste 10-20 årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som oftest er det ikke noe problem.Brukte å kjøre med både kjørelys og parklys jeg... Aldri blitt stoppet for det.BMWen_min_2.thumb.jpg

Men det kommer vel mye ann på prioriteringene til vært enkelt politi distrikt..Noen vrenger vel politi kjerra rundt med blålys hver gang de ser en råner med antydning til noe som ligner grøftlys :wink: Mens andre tenker på at de kanskje har bedre ting å gjøre på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er vel litt forskjellig fra distrikt til distrikt ja, men har hørt noe om at politiet har bestemt seg for og prioritere feil lysbruk! og de klager i tillegg på for LITE ressurser til andre MER alvorlige saker! er det mulig sier jeg bare..jeg kjører med 4 frontlys tent, UANSETT..to oppe, to nede.. PUNKTUM! .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er vel litt forskjellig fra distrikt til distrikt ja, men har hørt noe om at politiet har bestemt seg for og prioritere feil lysbruk! og de klager i tillegg på for LITE ressurser til andre MER alvorlige saker! er det mulig sier jeg bare..jeg kjører med 4 frontlys tent, UANSETT..to oppe, to nede.. PUNKTUM! .

dvs nærlys og grøftiser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dvs nærlys og grøftiser?

Og det er det mest forbudte av alt... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...