stigef Skrevet Januar 22, 2005 Share Skrevet Januar 22, 2005 Jeg skal kjøpe høyttalere foran og bak og en sub til min 93' 318i, noen som har forslag til hva som er greit og ikke altfor dyrt? Og hvordan dette skal monteres? Jeg er helt blank på området.. For å si det sånn, det eneste jeg er fornøyd med er spilleren, en JVC "chameleon"... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet Januar 23, 2005 Share Skrevet Januar 23, 2005 Du kjøper et 5 1/4" komponentsett (diskant + 5 1/4" høytaler) Dette passer rett inn i dør/sparkepanel. Ellers så er det en del greie aktive subwoofere som er ganske greie. Du bør kunne få dette for 3500-4000.- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Januar 24, 2005 Share Skrevet Januar 24, 2005 Montering er egentlig ikke no stress. Men for å få ut diskantene i dørene må du demontere døra. Sitter nemlig en tvinge sak på baksiden av diskanten. Døra sitter med 3 skruer + klips rundt hele. Ved fotbrønnen må du ta ut plata over benene som sitter i 2 skruer samt en skrue ved selve gitteret. På førersiden er det samme opplegget med skruer. For å få strøm bakover til sub/Forsterker kan du bruke ett hul i veggen mellom motoren og cupèn. Ta ut batteriet foran så har du hullet rett under batteriet. En liten svart gummiforing. Løsne alle listene bakover til baksetet, ta ut baksete rygg og sete. Der har du også en kabelgjennomføring som du kan bruke. Sete sitter forøvrig i klips. 2 i ryggen og 2 på sete. Du må jo også få ut plata mellom bagasjerommet og cupèn hvis du skal ha sub... Så var det bare å sette sammen igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigef Skrevet Januar 26, 2005 Forfatter Share Skrevet Januar 26, 2005 Dører og seter er demontert, har satt inn nytt teppe i bilen. Så da er det enkelt å komme til høyttalere og ledninger. Hvorfor må plata mellom kupeen og bagasjerommet ut hvis jeg skal ha sub? Uansett, en ting er sikkert, jeg skal aldri skifte teppe igjen! Eller kjøre en syk katt til dyrlegen uten at den er i bur.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Januar 27, 2005 Share Skrevet Januar 27, 2005 Du får rævva lyd fra bassen hvis den skal stå isolert i bagasjerommet. tror det egentlig er anbefalt med bassporter i hatthylla på e36 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigef Skrevet Januar 28, 2005 Forfatter Share Skrevet Januar 28, 2005 ok, jeg får vel sjekke litt rundt og se hva jeg skal/kan gjøre... Like greit å gjøre slikt nå som bilen er mer eller mindre helete strippet invendig! Er det mye jobb å fjerne plata? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xander_ Skrevet Januar 28, 2005 Share Skrevet Januar 28, 2005 i min bil var d ikke noe problem å fjerne den plata mellom baksetet å bagasjerommet. fjerna bare plata der enkelte modeller er levert me skipose. tok bare en hammer å røsket i vei jeg. ingen problem der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigef Skrevet Januar 29, 2005 Forfatter Share Skrevet Januar 29, 2005 ok, da skal jeg forsøke det! Ser det er diskutert i et annet innlegg! Monterer man da subben i kasse eller i/på plata? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå