NSS Skrevet Januar 23, 2005 Share Skrevet Januar 23, 2005 Jeg sliter litt med lysene på bilen min... De lyser veldig dårlig... Er det sånn på alle E34er? Hva kan jeg gjøre for at det skal lyse bedre? Noen som vet om billige lys som er bra? mvh NSS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hypolisot Skrevet Januar 23, 2005 Share Skrevet Januar 23, 2005 synst lysene på min er ganske gode Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øyvind bp Skrevet Januar 23, 2005 Share Skrevet Januar 23, 2005 Mine lys er også dårlige, men jeg byttet pærer til noen med et hvitere lys og det hjalp litt. Og vaske glassene er og viktig. Men det er sant at e34'er lyser dårlig. Jeg var fristet til å sette i 100watts pærer men ble frarådet det av en som sa at reflektorene kunne smelte. Er det noen som kan bekrefte eller avkrefte dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Januar 23, 2005 Share Skrevet Januar 23, 2005 En kamerat hadde elendige lys på E34en sin og han endte opp med å skifte hele lyktene. E34 begynner å bli gamle biler etterhvert og reflektorene kan ha blitt matte. Er den kjørt i Tyskland i tillegg er sikkert glassene slitt/matte også. Han fikk iallefall ekstremt mye bedre lys når han byttet lyktene. Du kan jo også måle spenningen fremme ved lykten og sammenlikne med spenningen på batteriet. Det skal ikke være noe særlig spenningsfall her. Nye pærer pleier også å hjelpe litt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Januar 24, 2005 Share Skrevet Januar 24, 2005 Min har dårlig lys på dim, men lyser helt greit på fullt. Men for godt lys får man vel sjelden... Det hjalp forøvrig etter at vi fant spenningstap på 1V mellom dynamoen og batteriet (og fikk jordet opp skikkelig igjen). Lyset ble hvitere enn før. Har tenkt å bytte pærer til noe skikkelig (har en Biltema-pære og en jeg ikke vet hva er) når jeg får somla meg til det. Bytta til Philips BlueVision på Chrysleren, og det hjalp en del. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå