humayun Skrevet Januar 23, 2005 Share Skrevet Januar 23, 2005 hei...er automat girkassa bedre enn manuellet??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian jessen Skrevet Januar 23, 2005 Share Skrevet Januar 23, 2005 Hehe, kan bli en morsom diskusjon dette har:) Kjører du mye i kø, er vel Automat å foretrekke (mener jeg). Men det er vel helt opp til deg selv å bestemme hva som er best av de to.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
x25Touring Skrevet Januar 23, 2005 Share Skrevet Januar 23, 2005 Forbruket kan jo ofte bli litt høyere med automat + aks. blir litt treger. Men i bunn og grunn så er det som regel en smaksak. En annen ting er jo det at en manuell kasse er mer eller mindre velikeholdsfri, det er jo ikke automaten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Januar 24, 2005 Share Skrevet Januar 24, 2005 Forbruket kan jo ofte bli litt høyere med automat + aks. blir litt treger. E36 320i (og sikkert flere) har lavere forbruk på langkjøring med automat enn manuell, men bruker mer på bykjøring, så forskjellene er ikke så store. Men i bunn og grunn så er det som regel en smaksak. En annen ting er jo det at en manuell kasse er mer eller mindre velikeholdsfri, det er jo ikke automaten. I følge BMW skal det ikke gjøres en dritt med automatkassene i hele livsløpet. De skal ha livstidsolje og være vedlikeholdsfrie. Men at det kan være lurt å bytte olje på de hver 50-100.000km tviler jeg ikke på... Ellers er jo automat helt konge å kjøre med til dagligdags, mens manuell er mer moro (og tryggere) på glatt/vått føre. Kickdown kan være utrolig skummelt når det er vått. Og så har jo jeg to automatkasseras bak meg, så holdbarheten blir jo også en sak å vurdere... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øyvind bp Skrevet Januar 25, 2005 Share Skrevet Januar 25, 2005 Det er ikke sant at det ikke skal byttes olje på automatgearkassene til bmw. Eller, det er sant på noen. De som ikke skal byttes olje på skal ha et grønt merke på siden av kassen vist du løfter opp bilen og ser under. Hørte Alf lie snakket om det på en bil han hadde heist opp da jeg var der. Det gjelder stort sett nyere biler tror jeg. Han var ikke noe særlig fan av det. Men man mister garantien om man åpner og bytter olje på den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå