Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei folkens. Hilser først siden jeg er ny :) Skal style og trimme min E36 til våren og i den forbindelse lurer jeg på to ting: 1. Har kjøpt Infinity front med frontleppe. Hvordan blir den frontleppa vinterstid? Skraper den ikke borti is og snø og blir lett ødelagt? Brøyting er ikke akkurat hverdags her oppi gokk, og når de først gjør det kunne de likså godt latt være :evil: Jeg har sportsunderstell, så den er vel litt senka, men er redd for at den skal bli veldig lav. Så også i et galleri her inne en rød BMW stasjonsvogn som hadde leppa på på sommerbildene, men av på vinterbildene. Kan jo selvfølgelig være at leppa ikke var montert siden muligens vinterbildene var tatt først. Vet ikke, men fikk meg til å lure. Dessuten er det vel ikke så enkelt å fjerne den siden den er limt på.

2. Skal bestille grenrør og har litt problemer med å få tak i dette (sjekka med GS, Motortechnik og Eiker uten resultat). Har bare fått napp en plass, og de skulle ha 5600,- eks moms. Syns dette var nokså dyrt. Har en kompis som mekker amerikaner og han syns også det. Han sier det burde ligge mellom 4-5000,- inkl moms. Nå har ikke jeg greie på dette, så lurer på om dere vet om den prisen jeg har fått er grei eller om det er helt på viddene? Hva bør et grenfør koste? Vet dere isåfall om andre plasser som har dette og helst i norge? Kult forum dette. Mange som har peiling. Masse artig og nyttig informasjon her :wink:

Skrevet

Den røde Touringen er min. Jeg bruker/må ta av frontleppa om vinteren. Den er skrudd fast så det er en enkel demontering hvis mann har en jekk og en batterimaskin.

Leppa tåler faktisk endel så en snøklomp her og der går nok bra.... men det som kan skje hvis du tar nedi eller kjører på noe så kan den rive med seg deler av fangeren hvis leppa er skrudd fast i den.

Mange som bruker div.klips til å feste leppa. Det som kan skje da igjen er at når du feks: tar nedi så ryker klipsene og du kjører over leppa men du berger jo da fangeren :)

Skrevet

Takk for det. Trodde den var limt på, men da går det jo greit. Tror jeg kommer til å fjerne den vinterstid jeg også. Vil ikke risikere noe. Kjedelig om uhellet skulle være ute :(

Skrevet

Hørte med Motortechnik som er Schmiedmanns avd i Norge, og de hadde ikke og kunne ikke skaffe heller. Litt rart bare. Hvis det er såpass som 5000 i Danmark så er vel ca 7000 norske en "grei" pris i forhold? Alt er jo dyrt i dette landet uansett :roll: ....men får se. Par mnd til jeg skal bestille.

Skrevet
Når det gjelder grenrøret, så får du "bananmanifold" fra Sebring til ca. 5000 inlk. mva hos Schmiedmann.

Det grenrøret har ikke like lange rør og er dermed ikke noe "ekte" grenrør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...