318iAT Skrevet Januar 24, 2005 Share Skrevet Januar 24, 2005 Nå står isbanekjøringen i fare, det kommer en skarp klakkelyd fra insug på motor M20B20 E28 520iA 1986 mod. noen som har vært borti noe lignende, har forsøkt med LMM fra en 323 E30 1985 mod. med samme resultat. Lyden kom etter at et nymontert K&N filter falt av under kjøring. F%###"!§ Takker for alle forslag dere måtte ha om saken Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
318iAT Skrevet Januar 24, 2005 Forfatter Share Skrevet Januar 24, 2005 Glem det, fant feilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
318iAT Skrevet Januar 24, 2005 Forfatter Share Skrevet Januar 24, 2005 Er det problemer å skifte ventiler og løftere på en E28 520i 1986 mod. er det dyre deler ? noen som vet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet Januar 25, 2005 Share Skrevet Januar 25, 2005 Bare pelle av toppen det, så er det lett.. det står vel kanskje i haynes boka. Men toppen må av uansett! gidder ikke skrive alt her, så hvis du bare at av toppen så kan jeg sende deg en mail eller no om hvordan det gjøres... Delene er vel ikkeno spesialt dyre, men det blir jo mange deler da hvis du skal skifte alle ventiler og løftere, og da burde du skifte alle ventiltettningene også og og sikkert toppakning og da blir det jo neste full overhaling av toppen, kjøp dette fra motornord da vettu, de har ikke så gale priser og de har peil. www.motornord.se Lykke til!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
318iAT Skrevet Januar 25, 2005 Forfatter Share Skrevet Januar 25, 2005 Har desverre ikke Haynes men toppen kommer vel av uansett kan jeg skifte bare den ventilen som er ødelagt eller må jeg bytte alle ?) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet Januar 25, 2005 Share Skrevet Januar 25, 2005 Tror jeg ville byttet alle, når du først har av toppen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
318iAT Skrevet Januar 25, 2005 Forfatter Share Skrevet Januar 25, 2005 Det hadde vært mest fornuftigt men jeg var innom MotorNord som Jarle Skoftedalen anbefalte og det blir fort litt penger av sånt jeg får regne på det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
318iAT Skrevet Januar 29, 2005 Forfatter Share Skrevet Januar 29, 2005 Oki, nå er toppen fikset sier de og jeg må montere den på igjen og som dere ser har jeg ikke gjort dette før, det jeg lurer på er moment, spesiell rekkefølge på montering av topplokksbolter og om boltene skal trekkes med fult moment med en gang eller om jeg skal gå over de flere ganger, er det strekkbolter på denne motoren 520i 1986 mod. M20B20 etterteiting etter hvor mange mil osv. takker for all hjelp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KjetilO Skrevet Januar 29, 2005 Share Skrevet Januar 29, 2005 Moment: 30 NM - så 90 grader - så 90 grader en gang til... Rekkefølge: 13 O O 12 7 O O 10 5 O O 4 1 O O 2 3 O O 6 9 O O 8 11 O O 14 Hvor 11 og 14 er front. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KjetilO Skrevet Januar 29, 2005 Share Skrevet Januar 29, 2005 Glemte en ting: Har du torx bolter skal de byttes da de er strekkbolter.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
318iAT Skrevet Januar 30, 2005 Forfatter Share Skrevet Januar 30, 2005 Takk skal du ha, var akkurat det jeg trengte det var torx bolter ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå