borge.strand Skrevet Januar 24, 2005 Share Skrevet Januar 24, 2005 Byttet bremserør på E30 i helgen, men kom ikke til over traversen. Må jeg ta av traversen for å komme til de siste bremserørene? Hva er i så fall fremgangsmåten? Fant ikke noe om det i Haynes-boken. -- Børge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Januar 24, 2005 Share Skrevet Januar 24, 2005 Tror du må ned med hele driten ja...Jeg ble vertfall fortalt dette når jeg fikk anmerkning på rust på Eu kontroll. Men det viste seg å være overflate rust, det var bare å pusse bort og smøre inn med tectyl. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borge.strand Skrevet Januar 24, 2005 Forfatter Share Skrevet Januar 24, 2005 Ville helst bytte rørene skikkelig nå som jeg har kjøpt dem og greier. Vet du hva slags utstyr jeg må ha for å få ned traversen? Alternativet er å ta den på EU-kontrollen og så guffe på med allehånde rustguffe hvis det er OK for dem. Fordelen/ulempen med den bilen er at jeg kjører rundt med en kjemilab i bagasjerommet.... -- Børge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tam Skrevet Januar 26, 2005 Share Skrevet Januar 26, 2005 For å unngå dette problemet la jeg bremserørene langs venstre kanal når jeg byttet på min E30 i sommer. Mye enklere og lettere å bytte senere. Alt er godkjent også. Bare å følge bensinrøret. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borge.strand Skrevet Januar 27, 2005 Forfatter Share Skrevet Januar 27, 2005 Dette var interessant. På bilen min er også bremserørene lagt på venstre side ved bensinrøret. Derfra går røret til en T-fordeler omtrent midt over traversen. Derfra går det først to korte rør ut til to slanger. De to slangene går til ett rør på hver sin bærearm. Rørene går til slutt inn i tromlene. Røret bakover og de to på bærearmene var greie å bytte. Problemet er å bytte de to slangene og de korte rørene inn til fordeleren. Var ikke snakk om å komme til oppi der med verktøy. Så spørsmålet er: Hvordan er det best å ta ned den traversen? Ser for meg en fremgangsmåte, korriger gjerne: 1 - Jekk opp bilen i kanalene 2 - Ta av bakhjul 3 - Løsne differensialen 4 - Løsne traversen ved bakenden av kanalene 5 - La traversen hvile på et par andre jekker mens jeg løsner den helt. 6 - Fiks bremserørene 7 - Monteres i motsatt rekkefølge -- Børge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå