Gå til innhold

Startproblem 88' 324td


Tore Diesel
 Share

Anbefalte innlegg

Du er meg en faen til fyr du Kjellemann :)

Men jeg må faktisk si meg enig i den ideen der, mye mora i gammel Bmw, selv om det er en diesel! Kvier meg litt til å ta livet av bilen da, siden det er en sekser.

Vi får stille på noe alvorlig med trykk, så vi virkelig får litt fres :)

Viktig å filme dette tror jeg, kan bli litt action.....eller kanskje det blir mer som en skrekkfilm. he he!

Skremmende at jeg ikke får meg kompiser her p.g.a at jeg fikler med en dieselbil.

Hmmm.....bra jeg har deg da Kjell! he he :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo ikke ta livet av en sånn sjelden bil... Galskap.

Er bare rundt 40 av de her til lands jo....

Nei, kan ikke si at jeg har direkte lyst heller, men nå begynner bilen å irritere meg noe helt grenseløst, ettersom det ikke engang hjelper å sette bilen på verksted.

Det jeg ser på som mitt neste alternativ nå, er å kjøpe ei brukt dieselpumpe, (som sikkert koster 4-5 lapper) bare for å sjekke om det virkelig er der feilen ligger. Men har et lite håp om at noen kan skaffe ei billigere. Derfor prøver jeg her.

Mulig jeg kommer til å sjekke hva det koster å overhale dieselpumpa, men det er vel ingen billig affære det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå greid å spore opp ei dieselpumpe til bilen.

Fikk den faktisk svine billig! :) (1800,-)

Så nå gjenstår det bare å bytte pumpa for å se om det er der problemet med bilen ligger. Gjett om det er en som håper på at det er pumpa som er årsaken til startproblemet.

Dersom det ikke er den, så har jeg hvertfall 1, om ikke 2 elektroniske dieselpumper til salgs.

Sjekka foresten pris på overhaling av pumpa på et verksted, de anslo 4-5 tusen, dersom stillverket på pumpa var i orden, og muligens 10 lapper ekstra, dersom stillverket måtte byttes! Grøss og gru, noe så uaktuelt! :shock:

Så nå Kjell Rune, lever jeg i håpet på at jeg slipper å svine ihjæl bilen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en komplett 524td motor 91mod til salgs. ca 220 000 km, gikk som en "kule" men brukte vann,byttet topppakning med brukte fremdeles vann. (sette i en ny motor fra danmark)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå greid å spore opp ei dieselpumpe til bilen.

Fikk den faktisk svine billig! :) (1800,-)

Så nå gjenstår det bare å bytte pumpa for å se om det er der problemet med bilen ligger. Gjett om det er en som håper på at det er pumpa som er årsaken til startproblemet.

Dersom det ikke er den, så har jeg hvertfall 1, om ikke 2 elektroniske dieselpumper til salgs.

Sjekka foresten pris på overhaling av pumpa på et verksted, de anslo 4-5 tusen, dersom stillverket på pumpa var i orden, og muligens 10 lapper ekstra, dersom stillverket måtte byttes! Grøss og gru, noe så uaktuelt! :shock:

Så nå Kjell Rune, lever jeg i håpet på at jeg slipper å svine ihjæl bilen!

Hvis du ikkje får den til, er eg interessert i å overta bilen, i stedet for at den skal lide en grusom død. Gi meg en lyd hvis det blir aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en komplett 524td motor 91mod til salgs. ca 220 000 km, gikk som en "kule" men brukte vann,byttet topppakning med brukte fremdeles vann. (sette i en ny motor fra danmark)

Er uansett ikke interessert i å kjøpe hele motoren din, for jeg har en havarert en fra før. Bytta motor i romjula da den forrige tok kveld.

(Brukte MYE olje og endel vann)

Den jeg satte inn bruker hvertall ikke olje, men for øyeblikket sliter jeg litt med at noe kjølevæske forsvinner. Håper og tror egentlig at det ikke er toppen.

Får se om jeg får orden på hovedproblemet i løpet av ettermiddagen, som er startproblem. Siden jeg allerede har sjekket ut begge styreboksene, håper jeg nå at det er dieselpumpa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en komplett 524td motor 91mod til salgs. ca 220 000 km, gikk som en "kule" men brukte vann,byttet topppakning med brukte fremdeles vann. (sette i en ny motor fra danmark)

Er uansett ikke interessert i å kjøpe hele motoren din, for jeg har en havarert en fra før. Bytta motor i romjula da den forrige tok kveld.

(Brukte MYE olje og endel vann)

Den jeg satte inn bruker hvertall ikke olje, men for øyeblikket sliter jeg litt med at noe kjølevæske forsvinner. Håper og tror egentlig at det ikke er toppen.

Får se om jeg får orden på hovedproblemet i løpet av ettermiddagen, som er startproblem. Siden jeg allerede har sjekket ut begge styreboksene, håper jeg nå at det er dieselpumpa.

start problemer!? gløde pluggene på disse bilene har jo en tendens til å ryke,,, spess di fra biltema!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...