napapakkis Skrevet Januar 26, 2005 Share Skrevet Januar 26, 2005 Noen som veit akkurat størrelsen på høyttalere på en bmw 316 92 modell? og diskanter i dørene foran..? Ellers noen som selger det litt billig? eventuelt bra forsterker og basser? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Januar 26, 2005 Share Skrevet Januar 26, 2005 5 1/4" passer i sparkepanelene og kjøper du et komponentsett med løs diskant passer somregel diskanten i døren etter litt modifikasjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
napapakkis Skrevet Januar 26, 2005 Forfatter Share Skrevet Januar 26, 2005 okey... men hva er det som ligger i døra da? er det vanlige høyttalere eller diskanter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Januar 26, 2005 Share Skrevet Januar 26, 2005 På min bil var det 2 høyttalere i hver dør, en diskant og en mellomtone. Mellomtonen lot jeg bare stå (bruker den ikke) og så satte jeg inn nye diskanter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Januar 26, 2005 Share Skrevet Januar 26, 2005 De som har biler med den store lydpakken har 2 høytalere i hver fremdør. Er vel 10 høytalere til sammen. Den lille pakken har vel 6 eller 8 høytalere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
napapakkis Skrevet Januar 27, 2005 Forfatter Share Skrevet Januar 27, 2005 ja jeg har bare en høyttaler på hver dør Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xander_ Skrevet Januar 27, 2005 Share Skrevet Januar 27, 2005 Har bare en diskant i vær dør jeg. å en høytaler inn under dasjbordet på vær side (er vell sparkepanel d heter?) åsså har jeg høytalere i hatehylla. men kjøpte noen 5 1/4 høytalere fra pioneer for å montere inn men disse passet ikke inn pga rammen rundt høytaleren var for brei. så dette må du være litt obs på når du kjøper høytaler... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
napapakkis Skrevet Januar 31, 2005 Forfatter Share Skrevet Januar 31, 2005 så ingen som veit ekte størrelsen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Januar 31, 2005 Share Skrevet Januar 31, 2005 Utformingen på diskanter er som regel alltid forskjellig, så det har ingen hensikt å leite etter noe som har akkurat samme størrelsen - de vil ikke være like de originale uansett. Du finner nok noen du kan lime fast i/bak dekselet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Januar 31, 2005 Share Skrevet Januar 31, 2005 De orginale diskantene i min bil var 44mm i diameter. De nye jeg limte inn var noe mindre (40mm kanskje) men dette ordnet seg når jeg limte de fast. brukte en tykk lim som fylte opp litt. Ny diskant øverst, diskanthus nede til venstre og den gamle diskanten nede til høyre. Det du ser i bunn her fjernes med Dremel eller liknende verktøy. Ny diskant limt inn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå