Gå til innhold

Short shift

jcvold
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har short shift fra AC schnitser på Z3 2.8 M. Er kjempefornøyd, herlig å gire med. Bavaria er importør, men det finnes vel billigere steder. Min ble montert i Tyskland da bilen var ny i 1998.

Da vet du vel ikke hvordan den orginale er da eller? Tror den skal være bra den som blir levert på bilen orginalt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som har erfaring med short shift?

de selger disse på AST performance for 500,- ,og de vil likke meg til å kjøpe.jeg har e-36.

Kjøp heller en som hører til E36 M3. Er billigere også. ca 300 kr.

Den AST selger er sikkert akkurat samme del de tar mer fortjeneste for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig det bimmerdude at jeg ikke har prøvd bilen min uten short shift, men den gir 28% kortere vandring (tror jeg) og jeg vet jo hva det betyr. Den er fantastisk å gire med på grunn av den korte vandringen så det er uvesentlig om jeg har prøvd uten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpt min også hos Motortechnik for ca 500-lappen. Anbefales på det varmeste :D

er det vanskelig å montere short shift?

Fikk det gjort på verksted siden jeg skulle ha noe annet gjort i tillegg, men har du peiling skal det ikke være noe problem. Stangen skal jo minske vandringen mellom girene siden den er litt tykkere, så det er vel bare å erstatte den gamle girspaken.

Lover at det øker kjøregleden, så det er bare å trø til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk det gjort på verksted siden jeg skulle ha noe annet gjort i tillegg, men har du peiling skal det ikke være noe problem. Stangen skal jo minske vandringen mellom girene siden den er litt tykkere, så det er vel bare å erstatte den gamle girspaken.

Lover at det øker kjøregleden, så det er bare å trø til :)

Den er lenger på undersiden av kula. Derfor du får kortere bevegelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig det bimmerdude at jeg ikke har prøvd bilen min uten short shift, men den gir 28% kortere vandring (tror jeg) og jeg vet jo hva det betyr. Den er fantastisk å gire med på grunn av den korte vandringen så det er uvesentlig om jeg har prøvd uten..

Høres litt rart ut siden den orginale skal gi veldig kort vandring. Ikke uvanlig at de bruker orginale BMW deler de tunerne bare til en høyere prisl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er du så skeptisk bimmerdude? Jeg har papirer på den fra AC Schnitser hjemme, Tror det står 28 %. Dette er ikke den eneste bmw jeg har kjørt, bilen min har nok kort vandring orginalt, men her er den kjempekort.

Når jeg sier jeg har short shift så har jeg det, det er dustete å begynne å påstå at den er som den orginale, bare att den er dyrere. Tåler du ikke at andre har noe ikke du8 selv har ????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er du så skeptisk bimmerdude? Jeg har papirer på den fra AC Schnitser hjemme, Tror det står 28 %. Dette er ikke den eneste bmw jeg har kjørt, bilen min har nok kort vandring orginalt, men her er den kjempekort.

Når jeg sier jeg har short shift så har jeg det, det er dustete å begynne å påstå at den er som den orginale, bare att den er dyrere. Tåler du ikke at andre har noe ikke du8 selv har ????

Jeg tror det er lov å være litt skeptisk ja :D. Har kanskje noe med å gjøre at jeg har sett mye rart gjennom den tiden jeg har skrudd på biler.

Hvis du ikke tilater folk å være skeptiske så er det du som er dust. Det er fakta at enkelte selger orginale BMW deler som short-shift til mange dobbelt av prisen. Ikke sikkert at AC S. gjør det men.

Man får jo en kortere spak til til Z3 enn den som sitter i 2,8 og 3,0, den som sitter i Z3 M orginalt. Den er nok betydelig rimeligere enn den til AC S. Men vil man betale mye for ett varemerke så greit for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bimmerdude, Kjell Z3 sin shortshift ble jo montert i bilen før han kjøpte den, og han er tilsynelatende storfornøyd med den, så hva betyr det om den er fra Z3M eller fra en Lada, og om den kosta fem kroner eller en million? Det er ikke nødvendig å være så negativt innstilt til alt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...