|_BMW_| Skrevet Januar 28, 2005 Share Skrevet Januar 28, 2005 Hei! Trenger seriøst hjelp her nå... Det har seg sånn at jeg vil koble en ekstra forsterker til det orginale stereoanlegget, som igjen skal drive en subwoofer. Vil ikke bytte ut den orginale spilleren med en uorginal, det passer seg liksom ikke!!! Bilen er forøvrig snakk om en 520 i 1999 mod, med en buisness spiller(sikkkert standard) og det er noe sånt som 12 høytalere rundt i bilen, med en orginal forsterker på venstre side bak Vet at BMW kjører på såkalte høynivå signaler, men det finnes det jo forsterkere som kan ta i mot så det er ikke noe problem. Spørsmålet er bare hvor jeg kan ta signaler fra? Det finnes jo ikke noe sånt som phono utganger noe sted? Kan liksom ikke begynne og ta signaler fra høytalerene i bilen, det blir vel ikke bra nok. NOEN SOM VET NOE!?!?!? Tar i mot alt av hjelp!!! \:D/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Januar 28, 2005 Share Skrevet Januar 28, 2005 Tror ikke du har noe annet valg enn å ta signalene fra et av høyttalerparene med den spilleren. Du kan jo f.eks kjøpe deg en 4-kanalers effektforsterker med høynivåinngang, ta signalet til fronthøyttalerne rett på forsterkeren, og så drive fronthøyttalerne med to kanaler og brokoble de to siste til en sub. Da får du skikkelig trøkk front + sub. Har ikke prøvd noe slikt selv, men vil tro det burde kunne bli ålright? Vet ikke hvordan det er om du deler signalene mellom fronthøyttalere og en forsterker kun til subben, men vil tro det jeg foreslår over er en bedre (men litt dyrere) løsning... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|_BMW_| Skrevet Januar 28, 2005 Forfatter Share Skrevet Januar 28, 2005 stemmer... Så dette er eneste utvei? Tror du denne løsningen blir bra nok hvis jeg gjør som forslag nr.1 Og kjører f.eks 2 * 12" elementer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xander_ Skrevet Januar 28, 2005 Share Skrevet Januar 28, 2005 Vet at man får kjøpt en sak for å montere på originalspiller for å få sub utgang på den originale spiller... i vert fall fikk en kammerat kjøpt d til d originale herman kardon anlegget som sto i hans bmw e46... du kan jo høre me merkeverksted kanskje!? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alexrh Skrevet Januar 28, 2005 Share Skrevet Januar 28, 2005 Still dette spørsmålet på www.bimmerforums.com under audio katalogen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|_BMW_| Skrevet Januar 29, 2005 Forfatter Share Skrevet Januar 29, 2005 takk for tipsene.... Hadde jo vært genialt med en egen subwoofer utgang, vet du noe mere eksakt eller?? Evnt. hvem som kan skaffe detta.... Bilsalongen skien anbefalte bilradio spesialissten men han jeg snakka med var ikke helt sikker på hva jeg burde gjøre... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Januar 30, 2005 Share Skrevet Januar 30, 2005 Harman/Kardon-anlegget er vel i en litt annen klasse enn Business-spilleren også da...(?) Business-spilleren er vel Blaupunkt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|_BMW_| Skrevet Januar 30, 2005 Forfatter Share Skrevet Januar 30, 2005 Stemmer det Gunnar... Buisness spilleren er Blaupunkt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå