Gå til innhold

GS Bildeler på offensiven!


BalleKnalle
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Servicen til GS-bildeler er ENORM.

Jeg bestilte en gang noe tidlig på formidagen, dagen etter lå det i postkassa mi!! :o:lol: Det er kjapt det!

Men jeg har også dårlig erfaring med GS.

Jeg kjøpte en drivknute til 3500,- da jeg ikke trenkte å skifte denne likevel og ville sende den i retur 100% ubrukt. Nektet de blank å ta imot denne, fordi den hadde de bestilt ifra tyskland til meg... :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.... gs skal ha 760kr for stempelringer til motoren min, pr stempel. 4560 til alle.... Autotrim skal ha 1800 for et sett til alle stempla.... det er bare et eksempel men forskjellen er STOR!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.... gs skal ha 760kr for stempelringer til motoren min, pr stempel. 4560 til alle.... Autotrim skal ha 1800 for et sett til alle stempla.... det er bare et eksempel men forskjellen er STOR!!!

Er stempel ringene fra Autotrim originale BMW? Kan jo ligge litt prisforskjeller i det oxo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GS er dokumentert 30% i gj.snitt billigere enn vanlig BMW forhandler på originaldeler. DN som sto for testen.

Ser for meg at det gjelder MEGET utvalgte deler, for det der har jeg ingen som helst tro på. Jeg opplever både GS og OS som temmelig dyre når jeg handler deler til min E34 ihvertfall, som regel rett under BMW-forhandlerne, men ikke 30% under..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg har også dårlig erfaring med GS.

Jeg kjøpte en drivknute til 3500,- da jeg ikke trenkte å skifte denne likevel og ville sende den i retur 100% ubrukt. Nektet de blank å ta imot denne, fordi den hadde de bestilt ifra tyskland til meg... :cry:

I følge kjøpsloven har du 14 dagers angrerett dersom de opplyser om angreretten. Dersom de ikke legger ved et angrerettskjema, har man 6 mnd angrerett. Loven er ufravikelig, og gjelder fjernsalg (postordre, nettsalg, utenfor fast utsalgssted, etc).

Dersom man f.eks bestiller fra Komplett.no, får man alltid med et angrerettskjema (noe som de plikter å levere med).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

merkelig nok anbefaler jeg alle til og handle hos os bildeler. ove er hyggelig og han kan skaffe d meste. ting som gs ikke gidder og lete etter en gang. d er litt dårlig når d er "samme" firma... jeg bor i molde 30 min fra gs og bestiller delene mine fra os og d sier vel litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg har også dårlig erfaring med GS.

Jeg kjøpte en drivknute til 3500,- da jeg ikke trenkte å skifte denne likevel og ville sende den i retur 100% ubrukt. Nektet de blank å ta imot denne, fordi den hadde de bestilt ifra tyskland til meg... :cry:

I følge kjøpsloven har du 14 dagers angrerett dersom de opplyser om angreretten. Dersom de ikke legger ved et angrerettskjema, har man 6 mnd angrerett. Loven er ufravikelig, og gjelder fjernsalg (postordre, nettsalg, utenfor fast utsalgssted, etc).

Dersom man f.eks bestiller fra Komplett.no, får man alltid med et angrerettskjema (noe som de plikter å levere med).

Men tror ikke dette gjelder for spesialbestillte deler, det har de vertfall gitt beskjed til meg om når jeg har bestillt noe "ekstraordinært" :?

Men dette bør de jo ihvertfall gi klar beskjed om før de bestiller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg har også dårlig erfaring med GS.

Jeg kjøpte en drivknute til 3500,- da jeg ikke trenkte å skifte denne likevel og ville sende den i retur 100% ubrukt. Nektet de blank å ta imot denne, fordi den hadde de bestilt ifra tyskland til meg... :cry:

I følge kjøpsloven har du 14 dagers angrerett dersom de opplyser om angreretten. Dersom de ikke legger ved et angrerettskjema, har man 6 mnd angrerett. Loven er ufravikelig, og gjelder fjernsalg (postordre, nettsalg, utenfor fast utsalgssted, etc).

Dersom man f.eks bestiller fra Komplett.no, får man alltid med et angrerettskjema (noe som de plikter å levere med).

Men tror ikke dette gjelder for spesialbestillte deler, det har de vertfall gitt beskjed til meg om når jeg har bestillt noe "ekstraordinært" :?

Men dette bør de jo ihvertfall gi klar beskjed om før de bestiller..

Som sagt, loven er ufravikelig. Står ikke noen slike unntak i loven, så i en evt. rettsak eller et konfliktråd, ville du hatt loven på din side.

§ 1. Virkeområde

Loven gjelder ved salg av varer og tjenester til forbrukere, når selgeren eller tjenesteyteren opptrer i næringsvirksomhet og avtalen inngås ved fjernsalg eller salg utenfor fast utsalgssted.

§ 3. Ufravikelighet

Det kan ikke avtales eller gjøres gjeldende vilkår som er dårligere for forbrukeren enn det som følger av bestemmelsene i loven her.

§ 9. Opplysningsplikt ved avtaleinngåelse

I forbindelse med inngåelse av en avtale skal forbrukeren motta følgende opplysninger lesbart og lagret på papir eller annet varig medium som forbrukeren råder over:

a) opplysningene som nevnt i § 7 første ledd bokstav a-f

B) vilkårene og framgangsmåten for, samt virkningene av å benytte angreretten

§ 11. Rett til å gå fra avtalen (angrerett)

Forbrukeren har rett til å gå fra avtalen (angrerett) ved å gi melding til selgeren etter § 13 innen 14 dager etter at hele varen og de opplysninger som kreves med hjemmel i kapittel 3 er mottatt på foreskreven måte. Fristen løper uansett ut senest 3 måneder etter at varen er mottatt, eller etter 1 år dersom opplysninger om angrerett ikke er gitt.

For varer som skal tilvirkes eller tilpasses spesielt for forbrukeren løper fristen ved annet fjernsalg enn telefonsalg fra de opplysninger som kreves med hjemmel i kapittel 3 er mottatt på foreskreven måte. Fristen løper likevel ut senest 3 måneder etter at avtalen ble inngått.

http://www.lovdata.no/all/nl-20001221-105.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...