Gå til innhold

GS Bildeler på offensiven!


BalleKnalle
 Share

Anbefalte innlegg

Det gjelder ALDRI for spesialbestilte deler.

Jobber selv med scootere, og vi bestiller ganske mye fra Tyskland.

Bare å få sendt en pakke til oss fra Tyskland koster fort flere hundre kroner, hvis vi hadde hatt full returrett på spesialbestilte deler her tror jeg vi hadde hvert konk for lenge siden.

Mener nå det at hvis folk ber oss bestille noe fra Tyskland, så bør de være sikker på at de skal ha det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg bare tolker loven. Står ingenting om dette under unntak, og en forbruker skal i teorien ikke straffes for at leverandøren ikke har det på lager.

Dette gjelder bare fjernsalg, ikke salg fra vanlig butikk :)

§ 12. Unntak fra og begrensninger i angreretten

Angreretten gjelder ikke

a) dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelsen eller forringelsen skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side

B) varer der selve leveringen har medført at de ikke kan leveres tilbake

c) varer som raskt forringes fysisk.

Ved annet fjernsalg enn telefonsalg kan angreretten ikke gjøres gjeldende for lyd- eller bildeopptak eller datamaskinprogram der forbrukeren har brutt forseglingen. Opplysning om at angreretten bortfaller skal framgå klart og tydelig på selve forseglingen.

Måtte evt være pkt. b, men det tolker jeg som at leveringen forandrer produktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har lagt merke til at nettbutikken til GS stadig blir utsatt etterhvert som de sier den skal åpne? Var innom idag 10. mars kl. 10.00, da sto det; nettbutikken åpner 10. mars kl. 18.00 I går sto det at den åpnet 10.mars.

Er litt spent på hvordan den blir..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel ingen bombe at det ble utsatt ytterligere. Sa det faktisk til hagenisse i går... :)

Og hva GS og OS angår, jeg blir stadig overrasket/sjokkert over prisnivået. De er skamdyre!

Jeg sjekket priser på demperlagere foran og bak til min E34 i går. Autozentrum skulle ha 1040,-/stk for de foran og 248,-/stk for de bak. GS/OS skal ha 1022,-/stk for de foran, og 250,-/stk for de bak. Nøyaktig samme delenummer, begge uten rabatt. Og hva har vi av rabatter? Jo, 10% hos GS/OS, og 15% hos Autozentrum og Morris (min nærmeste BMW-forhandler). Dette går igjen på utrolig mange deler, så den der undersøkelsen BalleKnalle hele tiden henviser til med at GS er 30% billigere enn BMW-forhandlerne stiller jeg meg meget tvilende til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. merkelig, håper de åpner kl. 18.00 idag da, og at de faktisk har noen deler i nettbutikken.. Håper de legger ut hele delelista si der, og ikke bare et fåtall. Krysser fingrene får et lite åpningstilbud i samme slengen også :)

Men felgprisene til GS kan da ikke vør så dårlige?? Har ikke sjekka så mange andre forhandlere, men syns 7900 +mva for et sett med fine 17" med fire dekk er ganske bra ei, så lenge kvaliteten på dekka er bra og ikke bare et jallamerke som ikke henger på veien..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo "jallamerker" de putter på dekkene (Kumho GS bruker?).. akkurat som alle andre firmaer gjør med de billige dekkpakkene, men det meste av dekk for tiden funker vel greit for meningmann.

7990,- eks. mva er forøvrig 10.000,- inkl. mva, går du til SmartClub får du 17" M5-felger med dekk til 7990,- *inkl* mva. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7990,- eks. mva er forøvrig 10.000,- inkl. mva

Var egentlig det ei egentlig mente å si ei å :) bare på en litt anna talemåte.

Har SmarClub noen hjemmeside da? søkte i google, men kom til en klesbutikk bare.. og noen kinesiske greier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var egentlig det ei egentlig mente å si ei å :) bare på en litt anna talemåte.

Har SmarClub noen hjemmeside da? søkte i google, men kom til en klesbutikk bare.. og noen kinesiske greier...

Det er det første treffet du får på google som er det riktige. Sannsynligvis det du kaller en klesbutikk... de har alt. ;)

Her er felgtilbud:

side16.jpg

(http://www.smartclub.no -> avis -> side 16)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:oops: meget flau :oops: og kansje litt for lat 8)

Var ikke akkurat det største utvalget.. Men det er vel ikke akkurat hovedproduktet dems heller da :D Tror ei satser på en ren bilbedrift når ei kjøper noe som er så dyrt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo "jallamerker" de putter på dekkene (Kumho GS bruker?)..

Kumho er jo ikke akkurat jalla merke da... Billig merke kanskje, men ikke jalla... De vurderte jo faktisk å slenge seg på som dekkleverandør til Formel 1 sesongen i år oxo....De leverer jo dekk til STCC (bmw´ene der 320 )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et eksempel

"KUMHO's ECSTA V70A has been voted best tyre in a test of road-legal track day tyres by German motoring magazine AUTO BILD"

+ at de leverer til Formel 3... De har jo en god bakgrunn fra motorsport generellt så "jalla" med eller uten hermetegn fortjener de nok ikke...

"2003 Ranked the 9th in the world tire industry"

(de leverer vel dekk til passasjer fly oxo.. :shock: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whatever. Kumho kom nesten sist i flere vinterdekktester (f.eks test av 15 merker hos Bilnorge), så kvaliteten er nok ikke like bra over hele linja. :roll:

Tilbake til topic.. sitter og venter for å få tatt en titt, men skal på middag kl. 19, og jeg må dusje og ordne først.. Ville få tatt en titt i nettbutikken når den åpna, men neida, den kommer visst ikke den...

Først 1. mars, så 10. mars, så 10. mars kl. 18:00, så 10. mars kl. 18:05, nå "Ny nettbutikk kommer om et øyeblikk". Snakk om dårlig planlegging/timing/etellerannet å ikke klare å ha ting klar før altfor sent. Noe slikt burde være klart og gjennomtestet allerede lenge før lanseringstidspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whatever. Kumho kom nesten sist i flere vinterdekktester (f.eks test av 15 merker hos Bilnorge), så kvaliteten er nok ikke like bra over hele linja.

Trodde vi snakket om sommer dekk jeg men...

Har selv kjørt Z3 med Kuhmo dekk funka fint det.... :P

Men tilbake til nettsidene til Gs ja... En smule dårlig å utsette tidspunktet hele tiden ja.... :-k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...