Gå til innhold

Ombygge fra 318 til 325


///M
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke peiling på disse greiene her, men om jeg får ombygget min 318 til 325,hvordan blir det med forsikringen og sånne ting.

Dyrere forsikring, evt betale ombyggingavgifter eller no.

Trenger masse råd og info

Er det noe vits i å få en 318 ombygget til 325 da, trenger jo motor,hjerne,girkasse,forsterke bremser og masse annet dill dall.

Hvor mye kan evt en sånn ombygging koste.

Eller er det bedre å kjøpe en 325 ute på markedet.

Jeg kjenner en person som er spesialist innen bmw, det finnes ikke grenser for hva han kan gjøre, skal også ta en prat med han men trenger først den grunnleggende informasjonen.

Dette er bare noe jeg tenker og kan kanskje vurdere å gjøre men som sagt trenger info først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs jo hvor billig du får tak i delen fra 325i som du trenger. Men det blir jo aldri en orginal 325i for det.

Skal du bygge om til M3 vil det lønne seg endel. Men E36 325i har jo synket så mye i pris at det nesten ikke vil lønne seg lenger.

Er ikke noe avgifter så lenge du bygger på en bil som er eldre enn 96'.

Syns det er best å spare til en ekte 325i hvis du ikke får delene veldig billig og en som kan gjøre jobben gratis for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.

E mein at Karosseriet på E36 ska va likt på alle modellan fra 316 å oppåver.. (når man ser bort fra bremser og driv verk.)

Tror jeg ville satset på å kjøpt orginal 325 isteden.. mye jobb bare å bygge om bremsene fra 318 til 325 (trommelbrems) til skive.. men men..

Også får du mindre for bilen når du skal selge den. :!:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

hmmm... er det alt som trenger å gjøres? bytte til skivebrems bak? har også tenkt å bygge om fra 318 til 325 (E36), men er ganske i tvil om hva som må byttes? passer festene til girkassa? passer di orginale motorfestene? er det samme bakaksling på hele 3-serien, eller må jeg ha ny bakaksling?

Er det slik at hvis jeg setter i en 325, å klasker på skivebrems bak, så kan jeg få den godkjent? :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som lloydsb sier så blir det vanskelig.. man får ikke lengre endre vekt i vognkortene og ergo er 6erne for store og tunge til og kunne puttes i biler med 4 er og godkjennes.. :(

Men om du vil kjøre uten godkjenning så er det meste plug and play.. er bare og få tak i en motor og girkasse pluss motorkablene og hjernen.. passer rett ned på festene visst ikke jeg husker feil.. så vrir du om nøkkelen og spinner 2/1 spor ut av garasjen.. så lenge du ikke skal godkjenne trenger du ikke skifte bremser heller..

Anbefaler deg forresten på det sterkeste og la være og gjøre dette.. kræsjer du så spiller det ingen rolle hvem det var sin feil.. du har ombygget bil og skulle i utgangspunktet aldri vært ute og kjørt og ergo gir dem deg skylda.. om så han som kjørte på deg var full.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...