Dan Skrevet Januar 31, 2005 Share Skrevet Januar 31, 2005 Vurderer å kjøpe bildeler fra Danmark og lurer i den forbindelse om noen her inne vet om jeg må betale toll på det? Vet at det er tollfritt fra USA, men er usikker på Europa. Så blir det danske kroner omregnet til norske pluss moms eller blir det toll i tillegg? En kompis hevder bildeler fra utlandet er tollfritt, men MÅ vite det for sikkert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naitsirk Skrevet Januar 31, 2005 Share Skrevet Januar 31, 2005 ta kontakt me tollvesenet? de må da kunne svare på dette:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Januar 31, 2005 Share Skrevet Januar 31, 2005 Er rimelig sikker på at bildeler skal være helt tollfritt. Jeg har ihvertfall aldri betalt noe annet enn moms på det jeg har kjøpt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet Januar 31, 2005 Share Skrevet Januar 31, 2005 Du betaler ikke toll på bildeler, men du må betale moms på det du kjøper og fraktkostnadene, og et fortollingsgebyr til posten, eller eventuelt et spedisjonsfirma, hvis du bruker det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Januar 31, 2005 Share Skrevet Januar 31, 2005 Stemmer.., men pakker mellom 200,- og 1000,- kan fortolles gratis på www.toll.no. Du må bare registrere deg først (får passord per post). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet Januar 31, 2005 Forfatter Share Skrevet Januar 31, 2005 Hvor mye er fortollingsgebyret på? Noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haldor Skrevet Februar 1, 2005 Share Skrevet Februar 1, 2005 70kr for verdi mellom 200-1000kr og 150kr for verdi over 1000 - hvis du skal la Posten håndtere papirarbeidet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet Februar 1, 2005 Forfatter Share Skrevet Februar 1, 2005 Ikke mer? Wohoo! Danmark here I come \:D/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå