Cogliostro Skrevet Februar 2, 2005 Share Skrevet Februar 2, 2005 Heisann, har lest en del på dette forumet de siste dagene og det ser ut til at dere sitter inne med en hel masse kompetanse på temaet BMW. Selv har jeg aldri eid eller kjørt BMW, men nå skal jeg ha meg bil igjen og vurderer en 1990 BMW 520i i fargen antrazitgrau. Denne bilen har fått byttet motor, denne har gått ca 180k, og ellers ser bilen veldig fin ut. Innredningen er bra og bilen går pent. Det eneste som må gjøres på den er å bytte servopumpe, den hyler og skriker når man svinger, og så er det en liten skramme på forskjermen som må lakkes opp etter en parkeringsskade. Dette er selgeren villig til å gjøre for meg slik at det bare er å tute og kjøre. Prisen han har satt er 20.000 svenske kroner og spørsmålet mitt er ganske enkelt om dette er en grei pris for denne bilen? Og er det noen ting som jeg bør være spesielt oppmerksom på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Februar 2, 2005 Share Skrevet Februar 2, 2005 Du kan jo alltids se litt her: http://www.bmwguiden.no/viewtopic.php?t ... t=e34+520i Er det M20 eller M50-motor i bilen (12V/24V)? 20.000,- SEK er uansett en veldig bra pris i Norge, men i Sverige vet jeg ikke. Skulle tro det var helt greit, men det finnes sikkert billigere biler som har gått lengre... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cogliostro Skrevet Februar 2, 2005 Forfatter Share Skrevet Februar 2, 2005 joda, har allerede lest denne og mye bra info her, men vil vite så mye som mulig før jeg slår til motoren er fra en årgang '90, så det betyr vel at det er 12 ventiler og ikke 24. men er det noe å tenke på i forhold til at denne motoren er byttet ut? skal stort sett bruke bilen til og fra jobb, ca. 2 mil hver vei, men også et par lengre turer på opptil 100 mil hver vei. er dette en bil jeg kan stole på når jeg skal ut på langtur? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E63 Skrevet Februar 2, 2005 Share Skrevet Februar 2, 2005 joda, har allerede lest denne og mye bra info her, men vil vite så mye som mulig før jeg slår til motoren er fra en årgang '90, så det betyr vel at det er 12 ventiler og ikke 24. men er det noe å tenke på i forhold til at denne motoren er byttet ut? skal stort sett bruke bilen til og fra jobb, ca. 2 mil hver vei, men også et par lengre turer på opptil 100 mil hver vei. er dette en bil jeg kan stole på når jeg skal ut på langtur? Hei Hvis alt fungerer slik det skal og bilen er i bra stand er det ingen grunn til at bilen ikke skal fungere 100%.Ta en skikkelig tilstandsrapport før du kjøper bilen, da får du svar på mange av dine sp.mål. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mAZE Skrevet Februar 2, 2005 Share Skrevet Februar 2, 2005 Er det en tidlig 90mod (før august? mener jeg det er), så er det en 12v. Er motoren nyere er det vel stor mulighet for at det er en 24v. Bmw er en meget god bil du kan stole på. Og er veldig god å kjøre langt med. ER absolutt å anbefale. Langkjøring er nok ikke noe problem (Selv om Gunnar har hatt litt problemer med sin da.. Men han har nok hatt maks uflaks vil jeg tro) 20000,- svenske kroner er nok ganske billig.. Men er det i sverige blir det vel litt i engangsavgift, selv om dette ikke er så voldsomt mye på en 90mod. Kanskje en fordel å sjekke før du kjøper den og tar den med over igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjonsvik Skrevet Februar 2, 2005 Share Skrevet Februar 2, 2005 Jeg mener og tro at m50 motoren kom så tidlig som mai '90 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
318iAT Skrevet Februar 2, 2005 Share Skrevet Februar 2, 2005 Det eneste som må gjøres på den er å bytte servopumpe, den hyler og skriker når man svinger Det kan være for lite servoolje som gjør det, hvis den lekker olje bør du sjekke hvor den lekker, hvis den lekker fra tannstangen kan det fort bli dyrt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mAZE Skrevet Februar 2, 2005 Share Skrevet Februar 2, 2005 Jeg mener og tro at m50 motoren kom så tidlig som mai '90 Skal ikke krangle med deg der. Er rett og slett ikke sikkert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå