528i Skrevet Februar 2, 2005 Share Skrevet Februar 2, 2005 Hei . i kofferten på bilen min på høyre side er det en plastikkboks med tror det var 5 slanger utav! 4 bak boksen og en på framsiden. slangene er litt tykkere enn spylerslanger og trekt men nå stoff/filt strømper. hva er det? alle går fremover langs siden. tenkte å finne det ut til sommeren når alt av innredning skal ut og trestaureres. men er for nysgjerrig obs: 528i 82mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mortenfl Skrevet Februar 2, 2005 Share Skrevet Februar 2, 2005 er ikke dette styring av sentrallås. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet Februar 2, 2005 Share Skrevet Februar 2, 2005 hei du!! lufting på bensintanken det der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
528i Skrevet Februar 4, 2005 Forfatter Share Skrevet Februar 4, 2005 lufting på bensintanken ja. det er det vel. nappet av en slange og det luktet bensin dær ja. men hvorfor så mange slanger? og stor boks tusen takk for svar. har et spm til. er litt vanskelig å beskrive. så kan legge bilde vist ingen vet, når jeg står fremfor bilen og ser nedi motorrommet, på venstre siden av radiatoren, er det er sort 4 kanti boks på ca15*15 cm . den står parallelt med radiatoren og det går en brukbar kabel til den. inn mot motoren er det en rund tapp som stikker ut! og er ca 5 cm tværs over. og jeg kan stikke fingrene mellom denne og selve ramma som er rundt. hmm. skal ta bilde. er litt mye rart som ikke er i bruk på denne så siden motoren er hentet i tyskland, og masse rart er blombert. blantannet noen rørsløyfer som er tullet rundt motoren og masse vakumpomper og plugger. er vel mye ekstrakrav dær nede kanskje. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LTF Skrevet Februar 4, 2005 Share Skrevet Februar 4, 2005 Hei Det kan høres ut som om du har en motor som er ment for California eller Sveits. De har hatt ekstreme krav til rensing av eksosen i mange år. Masse tullete lufteslanger m.mer. Disse motorene går faktisk så magert at de mister effekt...... Lars Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
528i Skrevet Februar 4, 2005 Forfatter Share Skrevet Februar 4, 2005 hei. ja det er vel det. er vel ikke bare bare å fjerne alt unødvendig heller men nå har jeg nå feil på den forbrukmåleren. viseren står på 0 med motoren av, og spretter rett opp til max når jeg starter motoren/slår på tenningen og dær blir den til jeg stopper. er den vakumstyrt eller elektronisk? hva kan være feil? fant også on løs vakumslange som kommer inn på venstre siden av rattstammen, som suger luft når motor går. den er koblet til undersiden av innsugsmanefoil. tenkte det kanskje var den som skulle på måleren men blir for kort! hvor skal den være? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LTF Skrevet Februar 4, 2005 Share Skrevet Februar 4, 2005 Hei igjen Jeg er ikke sikker på hvordan forbruksmåleren er koblet, vakum eller elektronisk. Men hvis den er vakumstyrt skal den kobles til manifolden FØR forgasserspjeld eller luftmengdemåler. Hvis den er koblet mellom disse og toppen får du virkningen som du beskriver. Lars Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
528i Skrevet Februar 4, 2005 Forfatter Share Skrevet Februar 4, 2005 vippet frem instrumentpanelet netopp. kunne ikke se noe tegn på at det sku være noe slange påkoblet. hmmm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Februar 4, 2005 Share Skrevet Februar 4, 2005 Sjekk etter om det er noen dårlige kontakter/loddinger e.l bak på instrumentpanelet. Jeg hadde en slik feil på forbruksmåleren i min E30 og der ordnet det seg når jeg dunket litt i dashbordet. Skikkelig Fleksnes metode! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
528i Skrevet Februar 4, 2005 Forfatter Share Skrevet Februar 4, 2005 jaha. skal sjekke det i morgen. håper jeg får ordnet det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet Februar 5, 2005 Share Skrevet Februar 5, 2005 vakuum slangen under dashen ska gå til en innetemp sensor. som ijenn gir rett varme i varmeapparate når du f.eks. stiller den på 22 grader. når batteria i dashborde er gåen er d vanli med slik "sjuk" forbruksmålar.servicelampane bruker og å leve sitt eget liv da. er ikkje vakuum på forbruksmålar. dingsen so vakuum slangen skal gå til ligger heilt til venstre i panelet som er over føttene dine. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
528i Skrevet Februar 5, 2005 Forfatter Share Skrevet Februar 5, 2005 hmmm. akkurat. datt ned en noe merkelig sak når jeg demonterte dekselet dær ja noe med en liten rund sort kuppel med hull i! så vakumslangen skal bare puttes inni den? skal det være no mer i den eller? tenker da på noe elektrisk! merkelig vist bara slangen skal dit. må vel være en elektrisk føler og el? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet Februar 5, 2005 Share Skrevet Februar 5, 2005 der ligger æj sånn varmefølsom diode inni. åso tre ledninga tilkobla. lett å rykke sundt heile greia viss en ikkje er klar over at den er der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
528i Skrevet Februar 5, 2005 Forfatter Share Skrevet Februar 5, 2005 akkurat ja. da veit eg kor den skal være må vel kanskje lime litt eg da batteriet som ligger i dashen er det stort? eller noe alla klokkebatteri?. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet Februar 5, 2005 Share Skrevet Februar 5, 2005 2 stk oppladbare AA, men de er lodda fast. litt prakk. men går greit å skifte sjøl. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå