Gå til innhold

Vindusviskere "feilparkerer"

Gjest
 Share

Anbefalte innlegg

Da jeg var ut å kjørte istad bestemte viskerne på min 86 320i at de skulle "parkere" 10 cm høyere enn det de gjør til vanlig. Viskerne går i sin normale bane men når de skal parkere legger de seg feil. Noen som har peiling på hva som kan være galt?

vishwasher.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man monterer f.eks ny vindusviskermotor, så er det "tannhjul" som som man bruker til å koble den til selve viskerene. Mulig din har hoppet over noen hakk og kanskje derfor ikke går helt ned? Eller så kanskje bare motoren din begynner og bli sliten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjedde det samme på min bil,plukk av dekselet over visker motoren ,da vil du komme på en 14 eller 13 mm mutter som står på"visker tøyet".løys den å vri viskerene ned igjen,så teit mutteren igjen.

OBS! det er veldig trangt å komme til og HUSK ha av tenninga så ikke viskerene kan starte :D lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før du løsner mutteren kan det være lurt å se om viskerne går ned til bunnen av ruta, og litt opp igjen før de stopper. Gjør de det vil de gå under kanten på vinduet hvis du endrer på høyden på viskerne. Det kan også være releet dit eller motoren som begynner å bli dårlig...

Det går greit å bytte motor, men det er trangt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjedde det samme på min bil,plukk av dekselet over visker motoren ,da vil du komme på en 14 eller 13 mm mutter som står på"visker tøyet".løys den å vri viskerene ned igjen,så teit mutteren igjen.

OBS! det er veldig trangt å komme til og HUSK ha av tenninga så ikke viskerene kan starte :D lykke til

Hvilket deksel er det du mener? Det i torpedoveggen eller det som står rett under selve viskerarmen? Tror kanksje det er noe annet som er feil, da viskerne parkerer noen ganger midt på vinduet, noen ganger rett opp og noen ganger i rett posisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det du beskriver der hadde jeg problemer med på min E30.... Helt sikkert releet....

Jeg kjøpte helt nytt relee og da ble alt bra... :P

Husker du hvor releet er plassert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...