Loke Skrevet Februar 2, 2005 Share Skrevet Februar 2, 2005 Har fått min 1992 BMW 320i E36 i dag!! Veldig morro!! Men... Bilen blir altfor varm, går helt opp på rød før den synker igjen når jeg bremser ned. Når jeg tittet i motor-rommet så var det bra fuktig rundt lokket på radiatoren?? Skal det være sånn? (mulighet for vann å tyte ut når det blir varmt) Er det lekkasje i systemet som gjør det eller kan det være termostaten som ikke virker som den skal (åpner/lukker seg for sent? siden den blir avkjølt når jeg bremser litt ned) Og hva burde jeg prøve først osv... All hjelp blir satt STOOR pris på! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S3TR Skrevet Februar 2, 2005 Share Skrevet Februar 2, 2005 Vær forsiktig med å bruke bilen om den blir veldig varm! Kjedelig med ødelagt topp...Jeg er mest kjent med M20 (E30 sekser), men på meg høres det ut som om det kan være termostaten. Det kan også være vifta, blir bilen varm ved rolig kjøring uten fartsvind? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loke Skrevet Februar 2, 2005 Forfatter Share Skrevet Februar 2, 2005 Takk for svar.. Har sjekket at vifta går som den skal, så det er nok ikke der problemet ligger. I sta så la jeg merke til rødlyset mens jeg lå på motorveien, og bremset ned og tok av på første avkjøring, da sank tempraturen med en gang. Så det virker jo som om kjølingen ikke er helt kaputt.. Hadde vel 3000 på turtallet når jeg merket at bilen ble varm. ( men hadde akkurat aksellerert ut på motorveien da) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S3TR Skrevet Februar 2, 2005 Share Skrevet Februar 2, 2005 Ok, da kan vi utelukke vifta:) Hører du noen ulyder fra forsiden av motoren? Evt. noen vanndråper? På M20 lager vannpumpa en umiskjennelig lyd når lageret er gåent, i tilleg til at det leker litt vann ut lagerhuset. Det er laget slik for at eier skal skifte pumpa før den havarerer fullstendig. Jeg tror det enten er termostaten eller vannpumpa. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loke Skrevet Februar 2, 2005 Forfatter Share Skrevet Februar 2, 2005 Kan ikke si jeg har lagt merke til noen ulyder heller nei.. Men det så nesten ut som vannet hadde sprutet ut av lokket når jeg åpnet panseret.. Så det var jo noen vanndråper der, men hørte ikke noe spesielt, utenom den fine lyden fra rekke sekseren da Vet du om det er noen mulighet for å sjekke om termostaten virker eller må den bare byttes for så å se om det hjelper? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bøen Skrevet Februar 2, 2005 Share Skrevet Februar 2, 2005 På noen biler blir hele skovelen tært opp og rillene forsvinner helt. Mener å ha hørt at noen BMWer også har hatt dette. Men når det er sagt så hadde jeg en E34 520i 88mod som pluttselig ble varm, bytta termostat og alt OK etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S3TR Skrevet Februar 2, 2005 Share Skrevet Februar 2, 2005 Sekserene til BMW lager musikk ingen andre kan måle seg med I min bil er der en slange fra toppen av radiatoren til ekspansnsjonstanken der overtrykket skal slippe ut gjennom lokket. Det er normalt at der kommer ut litt vann om det har kokt. Jeg har ikke noen metode for å enkelt sjekke termostaten uten å bytte den. Hør med et verksted om du kan få "låne" en og levere tilbake om det ikke hjelper? I tilfelle vil det være verdensrekord i service Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loke Skrevet Februar 2, 2005 Forfatter Share Skrevet Februar 2, 2005 verdensrekord i service ja.. hehehe. Skal ta en titt på den i morra så får vi se, eller så får jeg bare ta meg en tur tilbake i bilbutikken, som sagt så hentet jeg bilen der i dag, garantert fri for heftelser! Og vil jo kalle dette en heftelse. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S3TR Skrevet Februar 2, 2005 Share Skrevet Februar 2, 2005 Hehe..det tenkte jeg ikke på! Lever tilbake bilen og la selger ordne alt! Er den kjøpt hos merkeforhandler eller en lokal "bruktbilpusher"? Bare gøy å kunne hjelpe! Om det skulle dukke opp flere problemer i fremtiden er det bare å spørre på forumet. Alltids noen som kan bidra:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Februar 2, 2005 Share Skrevet Februar 2, 2005 Eksakt samme problem hadde jeg på min E-30 318i. Den kokte bare helt plutselig, men bremsa jeg ned i 5 sek, eller tok det litt rolig og deretter akselerte litt gikk den opp på normal igjen. Veldig merkelig, forsto ingenting. Så prøvde jeg å lufte kjølesystemet siden jeg akkurat hadde skifta kjølevæska. Og vips var alt i orden igjen! Men stod å lufta i ca 3 timer da.. Og termostaten var nok litt treig også, men nå fungerer alt så. Men den temp. måleren min er ikke helt normal. Det tok seriøst fra 4-6 sek før den "plutselig" gikk ned på midten igjen. Men men. Fant ihvertfall feilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Februar 2, 2005 Share Skrevet Februar 2, 2005 Dette hadde jeg gått til selger med, selv om det kan være så enkelt som lufting eller så billig som termostat.. Har du bruktbilgaranti er det en stor fordel at de får vite om dette NÅ, så fort som overhodet mulig. Da får de problemer med å lure seg unna det dersom det allerede kan ha skapt problemer og andre feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loke Skrevet Februar 2, 2005 Forfatter Share Skrevet Februar 2, 2005 kjøpt av lokal bilpusher gitt. Men har fått fin service der frem til nu, regner med at de tar en titt på dette for meg også. Kjenner meg igjen i det du (oddis) skriver om at det tar 4-5 sekunder før tempraturen "plutselig" faller også. Men det er jo litt kos å skru litt på bilen sin selv også da, pluss at da vet man at det blir gjort seriøst og nøye. mye bra hjelp her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loke Skrevet Februar 2, 2005 Forfatter Share Skrevet Februar 2, 2005 Ja det er sant, stikker bort til de i morgen og ber de fikse det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Divine Skrevet Februar 3, 2005 Share Skrevet Februar 3, 2005 he he he.. høres ut som min historie den jo !!! min bil får jeg i dag, der var det noe så enkelt som en føler som var feil. Hadde den på verksted 2 gannger før får samme ting!!! de bytta vanpume og termostat, men neeeeei da.. Så var det bare en føler! he he. ja ja, kjekt og ha de i orden da men uansett, varme motor og bmw = sant !! de har aldri lært seg og lage noe som varer mer en 120 000 km ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loke Skrevet Februar 3, 2005 Forfatter Share Skrevet Februar 3, 2005 Sånn, da har bilen vært på verkstedet, og vannpumpa var gåen. Da kokte det og presset seg ut litt her og der.. De byttet pumpa, termostat og satte på nye slangeklemmer. Og nå er bilen helt fin, tempraturen holder seg helt jevnt på midten! Takk for alle tilbakemeldingene da dere! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå