Hhenrik Skrevet Februar 3, 2005 Share Skrevet Februar 3, 2005 Idag begynte "motorrôl" lyset på check controlen i bilen, så det er på tide å fylle på litt olje. Men aner ikke hvilken olje jeg skal bruke. Mineral eller halv syntetisk? 10-40? råd? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hhenrik Skrevet Februar 3, 2005 Forfatter Share Skrevet Februar 3, 2005 E30, 325 i 87. mod forresten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øyvind bp Skrevet Februar 3, 2005 Share Skrevet Februar 3, 2005 Står valget mellom mineral og halvsyntetisk, ville jeg tatt halvsyntetisk. Bruker den mye Olje ville jeg valgt 10-40 eller 15-50. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hhenrik Skrevet Februar 3, 2005 Forfatter Share Skrevet Februar 3, 2005 Vel, jeg har hørt at du skal ikke hive helsyntetisk olje på litt eldre biler, men er åpen for råd og meninger...er en smule blank på dette, selv om olje er mitt fag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hhenrik Skrevet Februar 3, 2005 Forfatter Share Skrevet Februar 3, 2005 gode merker osv. kan dere også hive med... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Februar 3, 2005 Share Skrevet Februar 3, 2005 En fordel å vite hva som er på da..? Helsyntetisk 10-40W funker ok på vinteren, men jeg slet med mer tikking i ventilene, men nå fant jeg ut at det også hadde litt og gjøre med at kamakselen min var 95% nedslitt.. Jeg skal snart skifte olje mi jeg og, da skal jeg ihvertfall gå over til delsyntetisk. Er ikke noe inni dette med olje, men prøver meg litt fram. Finner ut hva som er best for motoren. Evt. les i servicehefte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hhenrik Skrevet Februar 3, 2005 Forfatter Share Skrevet Februar 3, 2005 jeg hev på mineral 10 - 40 sist, men syns det kom en god del mer eksos ut etter det...helt hvit, men bare i litt større mengder... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S3TR Skrevet Februar 3, 2005 Share Skrevet Februar 3, 2005 Toleransene i eldre motorer gjør at den syntetiske oljen vil presses forbi oljering/tetninger og motoren vil drikke dyr olje..Bruk delsyntetisk 10W40 og skift all oljen+filter. Det siste vil jeg anbefale, for om du ikke gjør dette vil du blande forskjellige oljetyper, noe som er litt uheldig med tanke på smøreegenskaper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Hitman Skrevet Februar 3, 2005 Share Skrevet Februar 3, 2005 Kjører selv på biltema 10W-40 olje på min 269 200 km '85 E30, billig og bra Var Castrol på den før, men har ikke merket noe forskjell etter byttet. |Hit Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Februar 3, 2005 Share Skrevet Februar 3, 2005 Brukte Castrol Protection 15-40w på min 86 E30....Mineralsk... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knp86 Skrevet Februar 4, 2005 Share Skrevet Februar 4, 2005 eg bruker ivertfall halvsyntetisk på min E30 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå