DaggEn Skrevet Februar 6, 2005 Share Skrevet Februar 6, 2005 Jeg har lenge gått rundt med tanken om å sitte en kompressor fra ess-tuning i min e36 325i. den vil øke effekten fra 192hp til 285hp . Men da må jeg vel bytte mange andre deler som girkasse og drivverk som tåler slike krefter...... ELLER????? Må jeg betale noe avgift for en slik effektøkning?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alexrh Skrevet Februar 6, 2005 Share Skrevet Februar 6, 2005 Er vel ingen avgift på effektøkning når bilen er mer enn 10 år. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ØyvindB Skrevet Februar 6, 2005 Share Skrevet Februar 6, 2005 Ingen avgift om bilen er registrert i norge mer enn 10 år. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øystein Skrevet Februar 6, 2005 Share Skrevet Februar 6, 2005 Hvilken pris fikk du på ess?Ifølge dinan i usa og mr carneborn på enem i Sverige så så var det et bolt on kit og ikke noe man trengte å gjøre noe ekstra med.31000 koster det i Sverige. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 323i E36 Skrevet Februar 6, 2005 Share Skrevet Februar 6, 2005 Jeg har lenge gått rundt med tanken om å sitte en kompressor fra ess-tuning i min e36 325i. den vil øke effekten fra 192hp til 285hp . Men da må jeg vel bytte mange andre deler som girkasse og drivverk som tåler slike krefter...... ELLER????? Må jeg betale noe avgift for en slik effektøkning?? Ring heller ESS selv og hør med de. Tror fåtallet her inne sitter inne med slik informasjon, iallefall ikke komplett informasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaggEn Skrevet Februar 6, 2005 Forfatter Share Skrevet Februar 6, 2005 Hvilken pris fikk du på ess?Ifølge dinan i usa og mr carneborn på enem i Sverige så så var det et bolt on kit og ikke noe man trengte å gjøre noe ekstra med.31000 koster det i Sverige. Jeg fikk 37 000kr +mva ferdig montert pluss 2 års ubegrenset km-garanti.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaggEn Skrevet Februar 7, 2005 Forfatter Share Skrevet Februar 7, 2005 Hvilken pris fikk du på ess?Ifølge dinan i usa og mr carneborn på enem i Sverige så så var det et bolt on kit og ikke noe man trengte å gjøre noe ekstra med.31000 koster det i Sverige. Jeg fikk en pris på ca 42 000 inkl.mva hos autopower på en Mösselmann-turbo. Da får jeg "bare" 245hk og 98nm mer. Prisen var ikkje inkl. montering.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Februar 15, 2005 Share Skrevet Februar 15, 2005 Er vel ingen avgift på effektøkning når bilen er mer enn 10 år. Er ingen avgift om bilen er eldre enn 1996 heller fordi da kom det nye avgiftsystemet basert på effekt, volum og vekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kimkim Skrevet Februar 15, 2005 Share Skrevet Februar 15, 2005 men da må du vel opp i større bremser hvis du slenger inn en sånn som dette? eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S3TR Skrevet Februar 15, 2005 Share Skrevet Februar 15, 2005 Etter det jeg har hørt er det største problemet med kompressorkit fra ESS å passere avgasstestene, spesielt på biler med katalysator. Bremsene bør vel strengt tatt skiftes, M3 3.0 med 286Hk har ikke 325i understell..Hvordan clutchen holder kan ikke jeg si, men drivverket ellers burde tåle påkjenningen greit. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank S. Skrevet Februar 15, 2005 Share Skrevet Februar 15, 2005 har ikke m3 ekstra festepunkter til diffen? mener å huske at det er 2 ekstra innfestningpunkter til en forsterket del av karrosseriet, men kan hende det bare er på de 3.2liter utgavene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå