slimer Skrevet Februar 7, 2005 Share Skrevet Februar 7, 2005 noen som har formeninger om hvordan dette ska gjøres? jeg har hørt alt fra å kjøre sakte, ikke over så og så mange tusen omdreienger i så og så mange km.. men også hørt at bilen bør også kjøres hard(motoren), med varm motor , meget viktig for så å bytte olje etter første 2000km Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Februar 7, 2005 Share Skrevet Februar 7, 2005 Det er vel forskjellig fra bilmerke til bilmerke og fra biltype til blitype. Men noe jeg har hørt er at en skal kjøre bilen "lett", ikke bruke tunge gir. Ikke kjøre over 3000 omdr. de første X antall km. å er det vel forskjellige tekniske servicer.. sånn som etterstramming av topplokks bolter osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Februar 7, 2005 Share Skrevet Februar 7, 2005 Jeg er av den oppfatningen at man bør følge produsentens anbefalinger. De har garantert gått grundig til verks og testet seg frem til det beste. For BMWs bensinmotorer er det noe sånt som å aldri ha mer enn halv gass og ikke gå over 3.000rpm (litt usikker på det, 3.500 kanskje?), i hvert fall ikke over tid. Klisteret står fortsatt oppe i venstre hjørne på frontruta mi... At noen "guruer" påstår at det skal være bra å kjøre inn motorer knallhardt får bare være. Selv ville jeg som sagt vært så kjedelig at jeg hadde fulgt anvisningene fra produsent. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remi Berg Skrevet Februar 7, 2005 Share Skrevet Februar 7, 2005 De fleste av de som anbefaler hardkjøring og høyt turtall, driver med ekstremtrimming og bruker kanskje en til tre motorer pr. sesong. Muligens det har noe for seg, men jeg ville fulgt produsentens anbefalinger. Første oljeskift bør kanskje være untaket. Det er lurt å skifte olje første gang så tidlig som 1500-2000 km. Har vært borti en produsent som har førstegangs service på 1600 km. Da er det oljeskift på motor og differ. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jwschenk Skrevet Februar 10, 2005 Share Skrevet Februar 10, 2005 Er ikke helt det samme som bil men. Snakka med en som har vært på yamaha fabrikken. Han fortalte at der kom nye motorer på rekke ned i et basseng. Der sto en mann å grov innstilte forgaseren og startet den, så gikk den over til neste mann som dro flatt jern og stilte inn maks turtall. Deretter gikk den til siste mann som stilte inn tomgang. Og dette er splitter nye motorer! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå