CEJ Skrevet Februar 8, 2005 Share Skrevet Februar 8, 2005 Hei! hvordan går jeg fram for å få en Ombygd E30 320i til en 325i.. har bytta motor,hjerne,girkasse,diff,bakstilling(bremser).. har også et spm til, har en diff liggendes, og på den står det: BM017 hva er nr for diff sperre? er dette orginal diff eller sperre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet Februar 8, 2005 Share Skrevet Februar 8, 2005 ombygging til eksisterande modell er vanligvis ikkje nåke problem,, men det er lurt å kontakte bmw/biltilsyn. FØR du bygger om. videre må du dokumentere at alle delane som trengs til ombygginga er bytta, med delenr,osv. har sjøl en e28, som er ombygd fra 520-528, å det er en omfattande prosess, 3, tettskrivde a4 sider om delebytte å dokumentasjona!! alt i fra motor til handbrekkwire. å alskens dippedutta!! bmw har i seinare tid blitt VELDIG restriktive med slike tillatelsa. vi har kun oss sjøl å takke for det.. tenker på kopiering,,forfalsking av slike dokument.. kvar enkel bil MÅ godkjennast. hørest fælt ut ka? alt er mulig!! lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CEJ Skrevet Februar 8, 2005 Forfatter Share Skrevet Februar 8, 2005 okay takk for info.. noen som vet noe ang diffen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet Februar 8, 2005 Share Skrevet Februar 8, 2005 jekk opp bilen slik at begge bakhjula er i lufta, snurr rundt eine hjule,, går andre hjule samme veien har du diffbrems, ikkje sperre. e30 har aldri blitt levert med sperre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CEJ Skrevet Februar 8, 2005 Forfatter Share Skrevet Februar 8, 2005 jekk opp bilen slik at begge bakhjula er i lufta, snurr rundt eine hjule,, går andre hjule samme veien har du diffbrems, ikkje sperre. e30 har aldri blitt levert med sperre. mente diffbrems.. diffen står ikke på bilen da så.. er litt vanskelig.. men lurte på om noen visste hva dette nr som stod på diffen betydde ..BM017 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sdfdsfds Skrevet Februar 8, 2005 Share Skrevet Februar 8, 2005 Jeg ringte til Koed i Danmark i dag får å høre om det samme. Til meg sa de girkasse og bremsene bak var det eneste som måtte skiftes får å få den godkjent Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet Februar 8, 2005 Share Skrevet Februar 8, 2005 i danmark??? halo? i annerledes landet norge, følges anbefalingane ifra eu, slavisk!! vi er et av få land i europa som har eu kontroll!! biltrangsynet kan underkjenne et tuv papir med et fårete fnys! bilista i norge er ei undertrykt melkeku for staten!! trenge vi meir penga. veit dæj at bygdenorge(stort sett heile norge) trenge bil! AVGIFT! sorry utbrudde menn!! veldig off topic vart det også!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hhenrik Skrevet Februar 8, 2005 Share Skrevet Februar 8, 2005 Danmark er danmark, Norge er Norge, og diktatur er diktatur.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet Februar 8, 2005 Share Skrevet Februar 8, 2005 og det verste av alt!!!! vi finner oss i det!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet Februar 8, 2005 Share Skrevet Februar 8, 2005 men uansett om diffen ligger på kjøkkenbenken kan du sjå om flensane går samme veien. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CEJ Skrevet Februar 9, 2005 Forfatter Share Skrevet Februar 9, 2005 men uansett om diffen ligger på kjøkkenbenken kan du sjå om flensane går samme veien. men det er vel kun hvis det er 100% sperre vel? f.eks en 25% vil da vel ikke sperre ved å gå sakte rundt? ellers går jo bilen rett fram i svinger.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
iSmannen Skrevet Februar 9, 2005 Share Skrevet Februar 9, 2005 men det er vel kun hvis det er 100% sperre vel?f.eks en 25% vil da vel ikke sperre ved å gå sakte rundt? ellers går jo bilen rett fram i svinger.. BMW's bremsediffer har en forspenning på 50Nm. Dvs at kraften på den ene flensen/hjulet må være 50Nm større enn på det andre før du får differensialvirkning. Før dette fungerer diffen som sperre med 100% virkning og begge hjulene/flensene går samme vei. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borge.strand Skrevet Februar 9, 2005 Share Skrevet Februar 9, 2005 Apropos diff, jeg har et annet problem med bakstilling. Må ta ned traversen på E30. Hvor begynner jeg å jekke for å få det hele ned? -- Børge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Februar 15, 2005 Share Skrevet Februar 15, 2005 vi har kun oss sjøl å takke for det.. tenker på kopiering,,forfalsking av slike dokument.. Er vel ikke ulovlig å kopiere slike papirer vel? Er det samme modellen det er snakk om burde det ikke være noe problem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå